#13 , 04 feb 2013 16:02
Lightning, dat klopt, maar juridisch gezien is hij ook al 5 jaar in overtreding omdat hij de kinderen bij mij niet op vrijdag maar op zondag afzet, in de EOT staat vrijdag, maar dat vertikt hij sinds 5 jaar. Ik heb de kinderen toen gevraagd wat zij ervan vonden, en in het begin vonden ze wisselen op zondag niet erg, dus heb ik het zo gelaten. Nu willen de kinderen op andere data wisselen en hangt hij ineens de hellehond uit...
Ik wil geen oude koeien uit de gracht halen in de rechtbank, ik wil zelfs niet naar de rechtbank. Ik wil gewoon dat hij eens naar zijn kinderen luistert. En dan bedoel ik gewoon 'horen' wat ze zeggen.
Artemis, De oma is 87, en écht een braaf mens. Ik wil die er zeker niet bij tussen hebben. Dat mens nog wat verdriet gaan doen vind ik ook niet kunnen.
Zijn zus en broer, daar schiet ik ook nog goed mee op, maar ik weet dat hij hen dat enorm kwalijk gaat nemen als die ertussen komen...
Ik wacht nog even af tot einde van de week, en dan bel ik even naar zijn zus om raad te vragen hierover.
Luc, Toen ik vertrok heb ik alles achtergelaten, letterlijk alles, een volledig afbetaalde woning op een half hectare grond, vol met huisraad en een auto en ben opnieuw begonnen, alleen met mijn kinderen, en met een serieuze lening tot gevolg. Ik heb geleerd zuinig te leven, en te sparen. Voor deze reis heb ik 5 jaar gespaard, om mijn kind dat op haar 18de te kunnen laten meemaken, vlak voor ze naar de Univ zal gaan en een eigen meer zelfstandig leven zal starten.
Ik heb al vele jaren begrip voor mijn ex-man, en leg hem nooit wat in de weg, integendeel, ik ben degene die steeds zegt dat ze het eerst aan de papa moeten vragen, maar soms is het gewoon genoeg hoor, soms wil je dat hij die bitterheid eens naast zich neerlegt en doet wat voor de kinderen het beste is.
Eylis, ik zal de oudste eens vragen of dit lukt, het is in ieder geval het proberen waard, niet.
En inderdaad Mariette, Een reis voor haar 18de verjaardag is er niet ééntje voor haar 20ste verjaardag, 18 is een speciale leeftijd !
Bedankt iedereen voor alle raad !