Beste,
mijn vriend zijn dochter verblijft bij hem elk weekend en in de week bij haar mama.
De zaak moet nog voorkomen omdat mijn vriend al een tijde achter co-ouderschap vraagt, wat telkens (zonder reden) wordt geweigerd door de mama.
Nu heeft de mama wel een 'geste' gedaan voor de vakantie. Maar eigenlijk niet echt in mijn vriend zijn voordeel.
Ze laat zijn dochtertje wel eens een kleine week bij de papa verblijven, maar nadien vraagt ze vb de dochter bij haar te houden 2 weken (dus hij ziet ze minder).
Verder heeft hij ook alle donderdagen en vrijdagen verlof en vraagt dus of zijn dochter bij hem telkens van donderdag 18h (ipv vrijdag 18h) bij hem kan verblijven, ook dit weigert ze. Omdat ze een overeenkomst heeft met de creche (wat wel aangepast kan worden!!).
Mijn vriend is van plan om de regeling die nu is gewoon te laten doorlopen en niet akkoord te gaan met de vakantieregeling die zij voorstelt. Hij heeft al een tegen voorstel gedaan en daar wil ze zelfs niet over nadenken.
Mijn vriend heeft trouwens een maatschappelijk onderzoek aangevraagd om aan te tonen dat hij volledig voor zijn dochtertje kan zorgen.
Zou dit negatief voor hem kunnen uitdraaien als hij haar vakantieregeling weigert, als hij dan na het maatschappelijk onderzoek (dat positief zal zijn, de advocaat is daar ook van overtuigd) terug co-ouderschap zal aanvechten? Of heeft mijn vriend het recht die regeling te weigeren zonder dat dit negatief zal zijn voor hem?
Alvast bedankt!