Ik heb tien jaar gewacht om een vonnis te laten uitvoeren, veel te lang ik weet, 5 jaar slechts terug te vorderen.
Ondertussen heeft mijn raadsman een gerechtsdeurwaarder de opdracht gegeven om het vonnis ivm alimentatie voor mijn zoon te laten uitvoeren. De vader van het kind terugvinden was blijkbaar niet zo gemakkelijk. Maar enfin, k weet dat de betekening gebeurd is,op 21 januari, hoe de uitvoering verloopt hoor ik volgende week dan wel.
Wat ik me nu afvraag, elke maand komt er toch opnieuw onbetaalde alimentatie bij? Hoe gaat dat dan eigenlijk? Moet ik nu elke maand gaan klacht indienen? Daar telkens weer melding van maken aan mijn advocaat die dan weer de gdw stuurt?
Verder zie ik een probleem rijzen: in het oude vonnis (nog getypt!) staan er een aantal te delen kosten vermeld, maar aangezien het kind toen een jaar of twee was, staat er niks in vermeld van vrijetijdsbesteding. Echter, dat is een serieuze kost als een zoon 15 jaar is en een sport beoefend waarbij hij regelmatig naar het buitenland moet voor tornooien, en waar de uitrusting zeer duur is. (u wil niet weten wat het kost)
Dus : geen vrijetijdsbesteding in het vonnis. Kind geen sport? Of wie moet dit dan bekostigen?
Alimentatie is belachelijk laag vastgesteld in 2001 : 99 euro.
Allemaal irreversibele fouten of nog iets aan te doen?