hoi allemaal, mag ik even een vraag stellen. 31/1/2010 laat ik ex door politie buitenzetten => hij misbruikte mijn dochter al jaren. Van het ogenblik dat ik wist dat hij zijn handen niet kon thuishouden van zijn stiefdochter was de relatie onmiddellijk gedaan. hij betaalde de hypothecaire lening niet meer mee af in de hoop dat ze mij en mijn twee kinderen zouden op straat zetten. Doch ik zocht een bijjob en legde elke maand 905€ per maand af met mijn 1600€ inkomsten zodat ik zeker op geen zwarte lijst zou komen en niet op straat zou gezet worden. het koste me wel veel zweet en tranen maar ik deed het toch. Ik zette zelf de echtscheiding niet in omdat dan de bescherming van gezinswoning zou wegvallen, de woning zou verkocht worden en we dan op straat zouden staan. Bijna twee jaar na de feitelijke scheiding kreeg ik een oproeping om in kortgeding naar de rechtbank te gaan voor de echtscheiding. ik kon de verkrachter van mijn dochter zijn kop niet meer zien, en stuurde dus mijn advocaat. Groot was mijn verbazing als ik veertien dagen later de uitspraak van de rechter kreeg van mijn advocaat. Mijn ex had in de rechtbank GELOGEN, dat ik drie inwonende kinderen heb, waarvan 2 BEROEPSACTIEF. Wel te verstaan dat ze alle drie in Leuven naar school gaan. Hij zei dan ook dat ik toch al zonder problemen de hypothecaire lening alleen had afbetaald. En dat hij voor zijn appartement te huren 650€ dient te betalen en dat hij om gezondheidsredenen maar 4/5 meer kan werken. Dus sprak de rechter een vonnis uit in kortgeding dat ik de woning alleen dien verder te betalen.
ondertussen heb ik 36 maanden ALLEEN afbetaald, terwijl er een hypothecaire lening is afgesloten ieder voor 50%. Ondertussen heb ik 32.500€ ALLEEN afbetaald. Nu dienden we dinsdag na 1 jaar voor vereffening-verdeling, terug naar de notaris te gaan (omdat de schatter 10,5 maand op zijn schattingsverslag had laten wachten. De avond voordien krijgt mijn advocaat dus hun eisen. Ik vroeg dat de tegenpartij de helft dient terug te betalen van hetgene ik alleen heb afbetaald aan hypothecaire lening. Fout, zegt de tegenpartij. de rechter in kortgeding heeft uitgesproken dat dit ten laste is van mevrouw en dus dienen wij daar niet de helft van terug te betalen. Is het waar dat mijn ex nu voor 16.500€ beloont wordt om te liegen in de rechtbank. en dan nog te verstaan dat ik ondertussen nog alleen mag blijven verder afbetalen.
graag uw advies!!!!!!!! heel erg bedankt en hopelijk krijg ik heel wat nuttige informatie