In de vereffening-verdeling, zeg ik dat ik huur betaal voor 1/4 aan mijn ex (omdat hij maar 1/4 eigenaar is) tot juli 2012. Dit omdat ik tot die datum in de woning woonde. Zij zeggen dat ik huur dien te betalen tot de uiterste datum van vereffening-verdeling omdat ik nog steeds beschik over de woning. Ik heb de sleutel nog omdat ik er laatst woonde en omdat ik de woning onderhoud. ik heb een bewijs van gemeentehuis bezorgd dat er niemand meer ingeschreven is op dat adres en de woning dus leeg staat. Dat is geen bewijs zegt de tegenpartij. Doch, de woning had toch ook niet kunnen verhuurd worden, omdat we 10,5 maand diende te wachten op het schattingsverslag van de schatter omdat ik me kandidaat stelde om de woning zelf terug te kopen => preferentiële toewijzing.
tegenpartij wil me nu ook onder druk zetten dat ik nu ogenblikkelijk dien ja of neen te zeggen dat ik de woning al dan niet koop met preferentiële toewijzing. ik heb gezegd dat ik de berekening van vereffening-verdeling van de notaris eerst wil zien. mijn ex wil hypothecaire lening niet terugbetalen. Ik zou huur moeten blijven betalen ook al woon ik er niet meer. ze willen elke euro die hij in lening betaalde terugkrijgen. Ze vragen maar op!!!!!! dus heb ik volgens mij toch het recht wat ik precies dien te betalen indien ik de woning zou terugkopen bij preférentiële toewijzing. het gaat hier toch om een verschil van duizende euro's meer of minder te betalen.
hopelijk krijg ik vele nuttige reacties.
bedankt voor jullie raad!!!!!