onderlinge communicatie advocaten = bewijs?

elsdw
Topic Starter

onderlinge communicatie advocaten = bewijs?

#1 , 06 mar 2013 17:18

Mijn exman heeft tegen zijn advocaat gezegd dat hij bepaalde zaken van mij heeft. Tussen de advocaten onderling is reeds enige communicatie geweest. Zo heeft mijn advocaat (van zijn advocaat) op papier dat hij goederen X, Y en Z van mij heeft.

Mijn exman beweert nu dat jij deze niet heeft. Telt de communicatie tussen advocaten onderling als bewijs om aan te tonen dat hij deze goederen heeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 06 mar 2013 17:24

Briefwisseling tussen advocaten kan niet aangewend worden in een procedure tenzij deze bij officieel schrijven werden gedaan.

lucgescheiden

#3 , 07 mar 2013 18:35

U probleem bestaat eruit dat u zelf geen copy in handen hebt.
Uw advocaat gaat u dit bewijsstuk immers niet kunnen bezorgen, zonder toestemming van zijn balie.

Ook al kan het tijdens een huisbezoek altijd uit zijn dossier zijn gevallen, dan nog riskeert hij onder het mom van
'vertrouwelijke communicatie' te worden veroordeeld.

Dergelijke advocatenstreken zou de Rechtbank dienen af te straffen, maar ja het zijn 'bevoorrechte heren' die
'geld in het laadtje brengen'.

Mocht u dit bewijsstuk echter wel zelf bezitten; dan is er hoegenaamd geen probleem om dit ook aan te voeren.
Dat valt ergens in een Arrest van Rechtbank te Antwerpen terug te vinden.

Zo uw advocaat ervan overtuigd is dat hiermede op hem broodroof wordt gepleegd,
is hij mss wel bereidt u het standpunt van tegenpartij nader te verklaren... en
gezien u nogal traag van begrip blijkt te zijn, zou hem dit genoodzaken om u te overtuigen...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”