Hallo,
Situatie :
14 jaren gehuwd met 3 kinderen en 'n gemeenschappelijke woning.
Kink in de kabel ... in eerste instantie nog met onderling akkoord uit mekaar.
Mijn toekomstige ex verhuist naar andere woning en is daar nu gedomicilieerd.
Eerste EOT is reeds ondertekend en binnenkort moeten we voor de 2de definitieve keer gaan tekenen.
Mijn vraagjes :
- wat indien mijn toekomstige ex besluit niet te komen opdagen op die 2de keer ?
Wat dan ? vervalt gewoon alles en dien ik via advocaat echtscheidingsprocedure op te starten ?
- ex dreigt er nu mee zich terug op ons adres te laten domicilieren ... kan hij dit zomaar zonder mijn toestemming ?
Hij is dan wel voor 50 % mede-eigenaar, maar dat wil volgens mij weinig zeggen hoop ik.
Zoniet kan je je ook laten domicilieren op een eigendoms/verhuur appartement zonder de toestemming van de huurders ?
- woning is nu tijdelijk in onverdeeldheid : echter ik wil mijn ex uitkopen.
Ik heb meerdere objectieve schatters laten komen en die komen uit op een voor mij aanvaardbare schatting.
Ex wil hier echter niet van weten en hij schat zelf de woning zomaar effe 100.000 euro meer waard.
Kwestie van zijn uitkoopsom hoger te doen uitkomen natuurlijk.
Zegt dat hij wel een bevriend makelaar vindt, die dat ook voor hem zo zal schatten.
Stel dat hij om te wringen, gewoon blijft weigeren te tekenen voor verkoop en een onrealistisch verkoopbedrag blijft aanhouden.
Wat nu : vrederechter ... die stelt onafhankelijk schatter aan ...
dan nog kan niemand mijn ex verplichten om dat uitkoopbedrag te aanvaarden toch ?
Wordt de woning dan openbaar verkocht en kunnen alle partijen openbaar bieden ?
Enfin ... een hele soep ... iemand antwoorden ?
Alvast bedankt, MVG Corina