Kinderbijslag gedeeld door 2

Günther
Topic Starter

Kinderbijslag gedeeld door 2

#1 , 08 mar 2013 11:40

Beste iedereen,

Ik heb 2 kinderen (4 en 6). 1 kind is bij mij gedomicilieerd en 1 kind bij mijn ex vrouw. We hebben een week - week regeling.

Ik heb het kindergeld aangevraagd voor mijn oudste dochter en ontving dit ook steeds + verhoogde bijslag omdat ik alleenstaand ben. Mijn ex - vrouw is niet alleenstaand.

In 2010 besliste de jeugdrechter dat "het kindergeld bij helften wordt verdeeld".

Nu merk ik plots dat ik de verhoogde bijslag niet meer krijg. Volgens RSZPPO heeft mijn ex een sommendelegatie ingediend.

Kan dit zomaar? Ik ben toch nog altijd alleenstaand en zou toch recht mogen hebben op verhoogde bijslag?

Het zou tof zijn als iemand even zijn of haar licht hier op werpt. Voor mij is dit te ingewikkeld.

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 08 mar 2013 12:10

U kunt de vraag ook rechtstreeks aan de RKW stellen .. zie http://www.rkw.be/Nl/info.php" onclick="window.open(this.href);return false;

lucgescheiden

#3 , 08 mar 2013 19:15

Blijkbaar wordt het kindergeld voor de minderjarige kinderen berekend op basis van de inkomsten van de vader.
Eens de kinderen meerderjarig; dan kan het worden berekend op het inkomen van de ouder waar het kind zijn/haar verblijf kent.

Het lijkt me dat co-ouders het best overeenkomen om de voordeligste berekening aan te vragen,
en dat de één de andere de helft doorstort. Dat mag dan 'het belang van het kind' heten.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”