Vakantieregeling baby 10 maanden + hechting

bloem29
Topic Starter

Vakantieregeling baby 10 maanden + hechting

#1 , 04 apr 2013 21:02

De vader van mijn kinderen heeft ons 5 maanden geleden in de steek gelaten.
Nu heeft hij n advocaat onder de arm gennomen om zo weinig mogelijk alimentatie te moeten betalen en om n verblijfsregeling vast te leggen.
In principe wil hij n 'klassieke' regeling (1 weekend op de 2, helft van de vakanties) Mijn bezorgdheid gaat hierbij vooral uit naar de jongste (heb ook nog 2 kleuters van bijna 3 en bijna 4). Kan een baby van net geen 1 het aan om pakweg 7 dagen op rij van zijn mama gescheiden te zijn? (ze ziet nu haar vader +- 1 dag per week, enkel overdag)
Is het niet beter voor zo'n jong kind om slechts 2, max 3 dagen van haar 'hoofdverzorger' gescheiden te zijn?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2013 22:11

Totaal geen probleem.
Trouwens een klassieke regeling zou nu co-ouderschap zijn dus beide ouders even veel rechten EN plichten.
Vaders hebben ook recht op hun kinderen, dat mag in deze eeuw nu toch wel duidelijk zijn.
Ook de wetgever is gelukkig uiteindelijk gevolgd sedert enkele jaren....

Dus er is zo wie zo co-ouderschap wat verantwoordelijkheid betreft en
er is ook co-ouderschap wat verblijfsregeling betreft.
Mijn ervaring .... was totaal geen probleem zelfs niet met de dochter van een vriendin die mee met ons naar de buiten ging.
In de loop van de week zagen we de dochter een maal per week ( waren vaste babysit) als de ouders muziek gingen spelen.

We spreken ons uiteraard niet uit over de reden van 'het in de steek laten'.
Er is een verschil van rechtbank als u gehuwd, wettig samenwonend of feitelijk samenwonend bent.

Veronique1983

#3 , 05 apr 2013 09:35

Wij zijn uit elkaar gegaan toen F. 1 maand was. In afwachting van een sociaal onderzoek hadden wij een omgangsregeling bekomen via de jeugdrechter van 8h per week (2 bezoekjes van 4h)
Na onderzoek was dit het advies van de justitieassistente:

1 weekend op 2 van zaterdagmorgen tot zondagavond: want haar langer dan 2 dagen "scheiden" zou te zwaar zijn voor haar. In de tussentijd ziet ze haar vader wel nog een aantal keren 's avonds)
In de week dat ze het weekend bij hem is 1 avond in de week dat ze het weekend bij mij is 2 avonden.

Ik weet niet hoe de relatie is met je ex maar als jij je niet goed voelt bij een volledige week, kan je dan niet iets anders voorstellen? iets waar beide partijen gelukkig mee kunnen zijn?

Reclame

duma

#4 , 08 apr 2013 16:20

Hier een week/week regeling met 2 kinderen. De jongste was 7 maanden toen die inging. Geen problemen gehad. Ook niet met de vakantieregeling en die is 2 weken/2weken.

Terug naar “Echtscheiding”