Uit huis gezet worden en voor alles betalen

Kenny82
Topic Starter

Uit huis gezet worden en voor alles betalen

#1 , 10 apr 2013 22:50

Mijn verhaal.
Ik heb jarenlang psychish en fysiek geweld ondergaan door mijn aanstaande ex, wanneer ik hiervoor klacht wou neerleggen werd ik niet serieus genomen door de politie en afgewimpeld, nu na de zoveelste slagen die ik moest ondergaan heb ik mijn geduld verloren en heb gereageerd (dom) Ook de kinderen hebben dit meermaals moeten ondergaan (slagen van haar)

Zij heeft klacht ingediend en de onderzoeksrechter heeft me nu een contactverbod opgelegd voor 3 maanden vermits zij enkele dagen werkonbekwaam zou geweest zijn wat ik mij absoluut niet kan voorstellen.

Ik werkte tijdens onze relatie fulltime tijdens de dag en zij werkte in de late namiddag en savonds zodat ik steeds de verzorging voor de kinderen op mij nam. Nu durft ze te beweren dat zij altijd voor hen zorgde :shock:

Nu wij beiden willen scheiden eist zij zo maar even dat ik het volledige krediet van onze woning waar zij verblijft op mij dien te nemen, ze eist ook dat ik een ander krediet dat we gezamenlijk hebben lopen volledig afbetaal, ze vraagt maar even 300 euro onderhoudsgeld voor haar en 250 euro voor onze 2 dochters, tegelijkertijd wil ze wel een co-ouderschap regeling met behoud van volledig kindergeld om zo gedeeltelijk haar vrijheid te kunnen bekomen.
Waar het haar ten slotte om te doen is maar natuurlijk niet op haar eigen kosten.

Het strafste, ze heeft al die tijd gewerkt en zou nu ze me heeft buiten gekregen haar ontslag hebben aangevraagd om zo op mijn kosten te kunnen leven, dit nadat wij feitelijk al gescheiden waren.

Haar vorige relatie is ook op de klippen gelopen wegens soortgelijke feiten

Wij zijn getrouwd met gemeenschap van goederen, kan dit allemaal zo maar, ik maak me toch serieus zorgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kenny82
Topic Starter

#2 , 10 apr 2013 23:03

De bedragen die ze dus eist overschrijden zelfs mijn inkomen met 20%
Gezien ze co-ouderschap toestaat en eist (om haar luxe-leventje te kunnen voortzetten)
denk ik bij mezelf hoe zij denkt dat ik de kinderen ga kunnen voorzien van alle basis nutsvoorzieningen,
zelf moet gaan huren + kosten en leven.

Haar advocaat vind dat blijkbaar een normale gang van zaken gezien hij de dagvaarding zo heeft opgesteld :?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2013 23:17

Is daar dus geen PV opgesteld door politie? is er een melding gemaakt van het feit...kan u daarvan iets bewijzen.
Kan u bij de lokale politiezone een afspraak maken met de dienst SLAchtofferZOrg en met de dossierbeheerder IFG.
Weet u nog welke politieambtenaren geen PV wilde opstellen?

Er zal dus een PV zijn en een doktersattest waarin de werkonbekwaamheid werd vermeld aan de hand van de beschrijving van de verwondingen.
Bent u niet gehoor door de onderzoeksrechter? Had uw advocaat de kans daarbij te zijn?
Od is het een PV van de politie

Hij/zij die beweert moet ook de bewijzen leveren.

Haar ontslag aangevraagd ...dat is een vrijwillige dat van haar ....

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij kan en mg dat uiteraard vragen maar of de rechter dat toestaat is een andere zaak.
(U neemt best een advocaat).
Dat zij zelf een alimentatie zal krijgen ... kans is niet zo groot.
Het is de vrederechter die bevoegd is om maatregelen die dringend zijn te nemen oa woonplaats, alimentatie en omgangsregeling met kinderen in afwachting van uitspraak rechtbank.

Wat de advocaat schrijft naar moet u zich niet door laten opjagen.

Ik heb hier nog net een 2 jaar oude case waar de advocaat van partij twee partij een wilde laten veroordelen (samenwonend koppel) tot een ganse reeks van kosten en ook de helft van de spaargelden.
Zaak nu geregeld partij twee (die ondertussen de spaarboekjes had leeggemaakt) kon zowat alles terugbetalen. Kon nog net beslag op (ondertussen) aangekocht appartement vermijden gezien uit alle voorgelegde bewijzen bleek dat partij één eigenaar van de gelden was.
Zaak is wel buiten rechtbank om geregeld en uiteindelijk zelfs buiten de advocaten. 8_)

Reclame

Kenny82
Topic Starter

#4 , 10 apr 2013 23:33

Toen ik klacht wou indienen is er idd geen PV opgesteld, welke agent dat was is moeilijk te zeggen, heb zijn naamplaatje niet afgelezen en dus moeilijk te bewijzen.
Ze hadden wel wat beters te doen, is ondertussen ook 2 jaar geleden

Ik ben voorgeleid en gehoord door een onderzoeksrechter, vroeg en had het recht op een advocaat maar die was er NIET

Zij verteld leugens zoals ik haar meermaals zou toegetakeld hebben, zij heeft hiervan geen bewijs, enkel van het laatste feit. Het was net omgekeerd, ik kreeg contant rammel van haar maar heb ook geen bewijs maar van haar geloven ze alles en van mij niet (maar nogmaals bewijzen van meerdere feiten zijn er niet)

Heb ondertussen wel een advocaat en zij probeert me gerust te stellen door te zeggen dat ze dit nooit gedaan krijgt
Hypothicair krediet, persoonlijke lening, alimentatie kids en onderhoudsgeld voor haar en dit met huwelijksstelsel gemeenschap van goederen, maar hoop via deze weg
meer gerust gesteld te worden door mensen die ervaring hebben met dit soort zaken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2013 23:48

Het NIET op papier willen zetten dus een PV opstellen is een miskenning aangifteplicht.
Noch de procureur noch de korpschef lokale zone noch comité P kunnen daarmee lachten.
Weet dat politie zelfs na twee jaar nog kan nagaan wie op dat moment dienst had bij onthaal/wachtdienst enz enz.
Indien nodig wordt er zelfs een fotoherkenning gedaan.

defoo

#6 , 11 apr 2013 11:23

Ik zou zo veel mogelijk bewijzen proberen te verzamelen (getuigenissen van de slagen die u en uw kinderen eventueel opliepen, loon en arbeidstijdregeling van uw ex, neem kopies van belangrijke documenten zoals aankoopbons, rekeningsuitreksels van u en uw ex, bank op de hoogte brengen, enz...en dit voordat uw ex ze doet verdwijnen).
Probeer ook om te bekomen dat haar bewering i.v.m. co-ouderschap (u bedoelt waarschijnlijk "gelijk verdeeld verblijf") op papier komt te staan. Wellicht gaat uw ex daarover nog van gedachte veranderen als ze het financiële aspect eravn bestudeert: bij gelijk verdeeld verblijf is er immers veel minder kans op onderhoudsgeld.

Laat u vooral niet uit uw lood slaan door allerlei eisen en beweringen van uw (bijna) ex. Haar advocaat zal immers trachten u boos te krijgen op de rechtbank (door dingen te beweren die absoluut niet kloppen), ga daar nooit of nooit op in.

Op de rechtbank kan men van alles vragen, tot in het absurde toe. Hoe men dan overkomt bij de rechter is een andere zaak. Ik zou er niet te veel bij stil staan maar zelf wel concrete en haalbare tegenvoorstellen formulieren.

Zorg vooral dat er een maatschappelijk onderzoek komt. Bereid dit steeds goed voor. Belangrijk is dat u in dit maatschappelijk onderzoek niet uw ex bekritiseert over het verleden maar wel zelf in de verf zet hoe u de toekomst gaat aanpakken.

Jammer van dat voorval natuurlijk maar veel gewicht zal het volgens mij niet hebben op uw zaak.

Kenny82
Topic Starter

#7 , 11 apr 2013 14:13

Bedankt voor de info alvast, die regeling van de kinderen staat op papier en heeft ze getekend, de politie heeft ook een onderzoek ingesteld en is nu bezig met het oproepen van getuigen (familie, gemeenschappelijke vrienden) om hen te verhoren over de sfeer in onze relatie, ook de kinderen zullen gaan gehoord worden door de jeugdbrigade.

Er zou ook bewijsmateriaal zijn opgedoken (camerabeelden) die aantonen dat zij mij fysiek aanvalt, zware slagen toebrengt en ik uit zelfverdediging daarop reageer
(was op een openbare plaats) ben ik deze morgen telefonisch van op de hoogte gesteld

Die tip die je me geeft over het naar de toekomst kijken en niet te veel naar wat er allemaal gebeurd is tijdens het onderzoek ga ik zeker in acht nemen

Terug naar “Echtscheiding”