Verhuizen naar papa!

Geheim
Topic Starter

Verhuizen naar papa!

#1 , 22 mei 2013 19:42

Hallo,

Zelf ben ik bijna 16 jaar en wil graag verhuizen naar mijn vader omdat mijn moeder een drankprobleem heeft. Nu sinds kort heeft ze ineens een depressie, wie weet over wat? Dus nu is ze al 2-3 maand thuis. De vraag die ik me dikwijls stel is dat je bij het nemen van depressiepillen ook alcohol moogt gebruiken. Mijn moeder zelf heeft een moeilijk karakter en spreekt elke keer tegen wanneer ik vermoed dat ze gedronken heeft.Overlaatst rijd ze haar auto kapot en ontkent ze nog steeds dat ze zat was.Nu ze ook een nieuwe vriend heeft is er hier ook al veel ruzie geweest en heeft hij zelf haar drankprobleem ontkent. Door met mijn vader te spreken waren deze problemen vroeger ook al en had ze ook al enkele keren willen zelfmoord plegen. En staat hij dus toe om bij hem te wonen. Nu is mijn vraag ''Hoe werkt dat?''. Zelf kan ik met niets bewijzen van haar drankprobleem en dergelijke en ze ontkent het altijd. Wat moet ik juist doen om te verhuizen naar mijn vader?Waar moet ik het aangeven of zeggen?

Alvast Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2013 21:43

Auto kapot gereden .... vaststellingen inzake drankgebruik door politie?
Er zijn verschillende pisten
- via het CLB verbonden aan uw school
- via sociale dienst van de jeugdbrigade van de lokale politie ... mogelijk een eerste contact met de dienst SLAchtofferZOrg dit zijn professionele hulpverleners (meestal geen politieambtenaren) maar steeds gebonden door beroepsgeheim.
- via CAW ( http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; )uit uw omgeving.
Uiteindelijk zal u en uw vader via de jeugdrechter moeten vragen dat u bij moeder weg wil.

Via politie kan deze ervoor zorgen dat er eventueel wat vaststellingen gebeuren. (PV van de autocrash misschien?)
Moeder straalbezopen thuis ...u belt 101 wegens een POS situatie ( problematische opvoeding situatie).

Geheim
Topic Starter

#3 , 22 mei 2013 23:11

hartelijk dank voor de informatie zal dit zeker onthouden als het nog eens gebeurd.Alleen is er geen politie aan te pas gekomen.Ze is met een kapotte auto naar huis gekomen met de gevolgen nadien.Zal de pistes eens bestuderen.Maar heb er wel nog een vraag over, als ik nu foto's trek van elke keer als er zo iets is of het geluid opneem kan dat dan ook helpen?

Reclame

Turaki

#4 , 22 mei 2013 23:31

Beter is dat de politie dit komt vaststellen (laten blazen). Dit vormt ontegensprekelijk bewijs.

littledancer

#5 , 22 mei 2013 23:45

Dag geheim,

Spijtig om te lezen dat je op zo'n jonge leeftijd al zoveel meemaakt. Zeer goed van jou dat je ergens hulp vraagt.

Is er iemand op school die je in vertrouwen kan nemen, een bijzondere leerkracht of iemand van het CLB?
Meestal gaan zij dan samen met jou op zoek naar een gepaste oplossing.
Ik denk dat het de dingen echt wel lichter maakt, als je iemand zoekt die je hierbij kan helpen.
Iemand die hiertoe bevoegd is, iemand die je telkens op je vragen kan beantwoorden en er eventueel staat de dag na of enkele dagen na een moeilijke situatie thuis,... .

Daarnaast is er bijv. ook nog deze website: http://www.koap.be/ waar er een aantal vragen over alcohol en bijv medicijnen duidelijk worden uitgelegd. Ook is er een vakje zoek hulp, met een duidelijke beschrijving welke instanties je evt. kunnen helpen.

Veel moed. :wink:

Terug naar “Echtscheiding”