Ik heb hulp nodig,
Ik en mijn vrouw hebben net geen jaar geleden een huis gekocht en hebben samen een dochtertje van bijna 4 jaar oud. Nu wilt zij volledig scheiden van mij en mijn dochter (dus voogdij volledig aan mij overlaten) zodat zij een vrij leventje van een puber kan leiden.
Haar eigen ouders staan erop dat ik de kleine blijf houden omdat ik altijd alles heb gedaan om zowel haar als mijn vrouw gelukkig te maken. Alleen was het voor haar niet genoeg.
Nu is mijn enigste doel het huis te houden en zo mijn dochter een stabiel leven te geven. Via de vlaamse woningfonds kan ik dus mijn huidige lening overlaten zetten en aan een zeer lage rentevoet voort te lenen. Dit is allemaal al besproken en ik kom ervoor in aanmerking.
Maar dan moet zowel de scheiding als de akteherschrijving gedaan zijn.
Het probleem is dat we beiden het geld daar nog niet voor hebben (vooral zij niet als werkloze). En ik heb ook niet het geld gehad om te sparen door verbouwing aan het huisje.
En daarom zijn we dus verplicht om samen te blijven wonen tot alles achter de rug is. Nu ben ik van alle kanten bereid om mee te werken en samen met haar ouders een aantal afspraken op papier gezet en er een overeenkomst van gemaakt, maar madam wilt dit niet tekenen en heeft nu al een aantal keren gedreigd het af te bollen en niks meer te laten horen.
Als zij dit besluit te doen, wat zijn de gevolgen voor mij ? sta ik dan ergens nog in mijn recht? want ik wilt dit zo goed mogelijk laten verlopen maar zij dwarsboomt alles en wilt zo snel mogelijk weg. En als er iemand weet hoe een akte herschrijving goedkoper kan mag die dat ook zeker melden!
Als jullie nog iets willen weten vraag het maar.
Ik ben ten einde raad en de angst word elke dag groter dat ik alleen met mijn dochter beland zonder enige zekerheid.