voorgescheidenis: Tijdens zwangerschap bleek mijn (ondertussen ex) vriend een drugsverslaving te hebben. Het begon met kleine leugens, daarna verdween hij dagen/nachten en uiteindelijk werd hij agressief. Van hulp wilde hij (en zijn ouders) niet weten ondanks het feit dat hij bij de dokter al 2x positief testte op speed. Een maand na de geboorte van onze dochter ging hij een stap te ver: hij greep me bij de keel, en ben ik dan onmiddelijk met onze dochter bij hem weggegaan. Ik heb een klacht ingediend tegen mijn ex wegens slagen en verwondingen/bedreigingen/druggebruik.
Tijdens de eerste zitting van de jeugdrechtbank is er volgend vonnis uitgesproken: 8h per week naar de vader onder toezicht van de paternale grootouders. Er werd ook een sociaal onderzoek bevolen.
Voor en tijdens het sociaal onderzoek spelen zich volgende feiten af:
- ex raakt voor de zoveelste keer rijbewijs kwijt (dronken rijden) maar blijft evenzeer vrolijk met de auto rijden.
- ex blijft stalken en intimideren (eerst melding gedaan waarop politie met hem sprak, daarna klacht ingediend omdat hij bleef verderdoen)
- ex belt me dronken op nadat hij gevochten heeft in een café (om 16h!!!!) hier zijn achteraf nog smsjes over gestuurd
- ex negeert het feit dat hij onze dochter maar dan onder toezicht (hij zet het zelfs op mail en sms dat dit "dikke onzin" is).
Aan de sociaal assistent vertellen hij en zijn ouders dat hij van de drugs af is vanaf het moment dat onze dochter geboren is. Sociaal assistente geeft advies van 1 overnacht/14 dagen en 3 korte bezoekjes van 2h elk. We hebben dit laten ingaan voor we eigenlijk opnieuw naar de rechtbank moesten op verzoek van mijn ex. Aangezien de sociaal assistent niet echt een uitspraak kon doen over de drugsproblematiek van mijn ex (logisch als ge van weken op voorhand weet dat ze komt)
Nu hoorde ik vorige week van mijn advocaat (net voor de zitting) dat thans in het verslag van de justitieassitente staat dat mijn ex in het kader van een politieonderzoek positief getest heeft (op zo'n half jaar na de geboorte van onze dochter)
Ik kan haar advies naar de rechtbank ergens niet goed begrijpen. Bij het CAD vertelden ze mij indertijd dat men niet zomaar van harddrugsverslaving kan afgeraken (zeker niet in die mate waarin mijn ex gebruikte) en als dan blijkt dat hij toch nog positief teste (terwijl hij zogezegd van zijn verslaving af was) ....