dagvaarding jeugdrechter

elsje1975
Topic Starter

dagvaarding jeugdrechter

#1 , 29 mei 2013 21:09

Hallo,
ik heb vandaag een dagvaarding gekregen voor de jeugdrechtbank voor 10 juni. ivm verblijfsregeling en onkostenregeling van ons zoontje van 12. Ik en mijn vriend zijn nu 3 manden uit elkaar en het contact is zeer gespannen. Ik heb een voorstel gedaan voor de regelingen (week/week en 120 euro pm), maar mijn vriendin wilde hier niet van weten. Nu krijg ik dus dit.
Wat moet ik verwachten?
Ik heb een advocaat uiteraard die de zaak behartigt, maar ik zit nu effe zo vanavond met de vraag wat ik kan verwachten: doet de rechter meteen een (tijdelijk)uitspraak? Gaan ze mij vragen stellen of doet mijn advocaat dat voor mij?
Bedankt voor snelle antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mei 2013 21:38

"""Maar mijn vriendin wil hier niet van weten???"""
Wat heeft vriendin met een regeling tss u en ex-vriend te maken?
Gezien beide ouders is week week zeker geen slecht voorstel
Wie moet de alimentatie betalen u, uw vriendin of uw ex.
Gezien 1 op 1 kan de alimentatie er alleen maar zijn als er een significant verschil in inkomen is tussen de ouders ... en dan nog.

Mijn ervaring is dat de rechter grote waarde hecht aan wat de ouders te zeggen hebben ... en zeker de wijze waarop ze iets zeggen.

elsje1975
Topic Starter

#3 , 29 mei 2013 21:48

vriend (tikfoutje sorry ) , ik heb geen vriendin, in die zin toch niet :-)
Significant verschil in inkomen (vriend heeft bvba dus moeilijk inkomsten te berekenen), vriend heeft 2 eigendommen afbetaald, vriend heeft serieuze bedragen spaargeld. Onze zoon leefde dan ook in weelde, dure hobby's, dure kledij, dagelijks smossen mee naar school bijvoorbeeld, vakanties van 15K waren geen uitzondering. Ik heb echter een zeer bescheiden loon en kan deze levensstandaard dus niet bekostigen voor onze zoon. Ik zou durven zeggen dat de verhouding in inkomen 1:10 is. Ik hoef niets van geld van hem voor mezelf, ik krijg ook niets uiteraard, maar ik zou het erg vinden dat ik hem dingen moet ontzeggen gewooon omdat ik ze niet kan betalen en mijn ex vriend niet redelijkerwijze wenst bij te dragen...

Reclame

elsje1975
Topic Starter

#4 , 29 mei 2013 21:56

mijn vraag was eigenlijk, doet de rechter meteen uitspraak? Ze gaan mij dus effectief vragen stellen? Ik ben er zeer emotioneel onder en weet niet of dat wel lukt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mei 2013 21:59

Vermoedelijk niet ... maar uw gedrag en lichaamstaal kunnen ook een element zijn..

alicem

#6 , 30 mei 2013 07:17

Week/week is een goed voorstel en voor alimentatie kan je de methode van de gezinsbond voorstellen, die dit vrij objectief kan bepalen.
Binnenkort moet ik ook naar de.jeugdrechter... Dus weet nog niet hoe dat zal gaan...

Terug naar “Echtscheiding”