Op 28 april 2013 legt de jeugdrechtbank in een arrest vast welke termijn ex en ik hebben om achterstallige bijzondere kosten te regelen voor de kinderen die bij elk van ons verblijven. 3 kinderen bij mij en 2 kinderen bij hem. De rechter deed een uitspraak over de kosten van dochter die sinds 2009 bij mij verblijft over de periode van 2009 tot en met mei 2012. Hier is geen discussie mogelijk. In feite ging het hoger beroep over de kosten van oudste dochter en niet over de andere kinderen. We hadden tot 31 mei de tijd om per aangetekende brief de kosten aan elkaar over te maken. Ik respecteer deze periode en maak eindafrekening voor de 3 kinderen tot en met 31 maart 2013. Bij aangetekend schrijven voeg ik copies van rekeninguitstreksels, kassatickets, voorschriften voor orthopedische hulpmiddelen, huurcontracten van studenkot,.......ik staaf iedere cent. Ik ontvang van ex aangetekend schrijven binnen de termijn, bij hem zit geen enkel document om uitgaven te staven, enkel van de eerste drie maanden van 2013 zijn er bewijzen vd uitgaven. Bij hem is kostenstaat een opsomming vd uitgaven en zeg hij telkens zie " stuk in bijlage van jeugdrechtbank" Ik heb noch van mijn advocaat noch van ex ooit een overzicht van de kosten gehad, nooit copies van rekeningen. Is het gebruikelijk dat ik naar mijn advocaat moet gaan en vragen naar kostenstaat van mijn ex en de bewijsstukken( rekeninguitstreksel en kassatickets)? Volgens mij kan ex dit niet hard maken en heeft hij de kosten niet aangetoond binnen de vastegestelde termijn. De rechter zegt duidelijk in zijn arrest dat we de kostenstaat met bewijsstukken aan elkaar aangetekend moeten overmaken voor 31 mei 2013, indien we dit niet doen, kunnen we deze kosten niet meer inbrengen.
Ik heb nu twee weken om op zijn aangetekend schrijven te reageren. Het bedrag door mij te betalen is ongeveer 6000 euro. Ik wil betalen, maar geen bedragen die ik niet kan controleren.