Beste,
Kan er iemand mij een verduidelijking geven over onderstaande.
In juli zijn de kinderen bij mijn ex de mama en hiervan moeten ze een week naar een opvang of speelplein omdat ze moet werken. Nu vraagt ze om hierin de helft tussen te komen en spreekt ze erover dat dit naschoolse opvang is.
we zijn overeengekomen dat ik mee de helft betaal in de voor en naschoolse opvang.
Echter in het vonnis staat ook dat het toezicht van de kinderen door de ouder betaald moet worden waar ze op dat moment verblijven.
Bijzondere schoolkosten: alle schoolfacturen, aankoop van schoolgerief in het begin van het schooljaar (boekentas, pennenzak edm.), richtingspecifiek studiemateriaal of verplicht uniform, desgevallend de kosten van voor- en naschoolse opvang, de vervoerskosten van en naar school (abonnement met het openbaar vervoer), desgevallend kosten van verblijf op kot en/of voortgezette studies na de humaniora.
De kosten inzake huisvesting, levensonderhoud (voeding, kleding), toezicht, opvoeding, ontspanning en vrijetijdsbesteding, sportbeoefening en opleiding van de kinderen worden gedragen door de ouder bij wie de kinderen verblijven voor alle kosten die tijdens de periode van dat verblijf moeten worden betaald en op die periode betrekking hebben.
Nu ga ik er echter van uit dat dit geen voor of naschoolse opvang is maar dat dit onder het punt toezicht valt en dat ik hier dus niet in moet tussenkomen.
Hoe denken jullie hierover?
Alvast bedankt