Wij hadden co-ouderschap, met iedere woensdagnamiddag tijdens de schoolperiode in zijn week, kids ook bij mij.
Kinderrekening waar kinderbijslag werd opgestort...
Dit was zo uitgesproken.
Op de duur kwamen ook de kids in zijn week op maandagavond slapen, soms dan ook andere avonden.
Enfin nu is er geen sprake meer van week/week regeling, onderling overeen gekomen dat het kinderbijslag volledig voor mij is. Maar dat papa wel maandelijks 200€ stort op de nog bestaande kinderrekening. Iedere 14dagen gaan ze het wknd nr hem en op donderdagavond in 'zijn' week haalt hij ze op van school en brengt ze dan op vrijdag dan ook terug nr school. Papa woont in de week bij vriendin en wanneer kids er zijn woont hij met hen bij zijn ouders.
Intussen is dit al 3 mnd zo dat de kids bij mij zijn, hij heeft nog maar 1 keer geld op die kinderrekening gestort...
Dit is zo wat de grote lijnen die belangrijk zijn om weten..
Mijn vraag is nu, we zijn in alles onderling akkoord gekomen, we hebben een goed contact. Ik wil nu wel alles laten bekrachtigen want heb geen zin om binnen x-aantal maand terug een andere regeling te hebben louter en alleen omdat ik zie dat het een grote impact is op hen.
Kunnen wij dit zelf opstellen of beter met notaris en/of advocaat,
kan dit verzoek geweigerd worden?
Duurt de 'goedkeuring' lang?
Eenmaal nieuwe, uitgepsroken vonnis kan dit zomaar weer veranderd worden?
Kan papa verplicht worden alimentatie te betalen ook al hebben wij dit onderling zo niet besproken?
groetjes S