Beste forumleden,
Mijn ouders zijn nu ongeveer 4 jaar gescheiden, en in deze tijd hebben wij altijd de co-ouderschapregeling gehad. De band tussen mij en mijn moeder is nooit erg goed geweest, we verschillen vaak van mening en er zijn veel spanningen als ik bij haar ben. Mijn moeder heeft vermoedelijk een posttraumatische stress stoornis, daardoor reageert zij vaak heftig op dingen en pakt zij veel op een andere manier op. Zij is echter hier nooit voor behandeld, en heeft onderzoek en behandeling ook altijd geweigerd. Met mijn vader heb ik een betere klik, hij woont in ons ouderlijk huis en in deze regio heb ik ook mijn leven opgebouwd (vrienden, familie etc). Meestal ga ik om de week naar mijn moeder. De band tussen mijn ouders is erg slecht.
Na de vakantie ga ik aan mijn nieuwe opleiding beginnen, en dit zal zeker in de eerste maanden bij mij veel stress bezorgen. Nu is mijn vraag of ik zelf de keuze mag maken om definitief bij mijn vader te gaan wonen, en dan doordeweeks mijn moeder te gaan bezoeken, zonder te blijven slapen. Ik wil echter wel duidelijk maken dat dit geen puberale beslissing is, maar dat ik hier al enkele jaren over nadenk. Ik voel me bij mijn moeder niet goed thuis, en heb daar ook geen eigen plek.
Alvast bedankt.