Kind mag niet langer slachtoffer van vechtscheiding zijn ...

evgoeth
Topic Starter

Kind mag niet langer slachtoffer van vechtscheiding zijn ...

#1 , 16 jul 2013 16:50

Wanneer kan de rechter een kind van 13 jaar aan iemand anders toewijzen dan de vader of de moeder wanneer deze beide nog in leven zijn?
En daarmee hoop of bedoel ik een familielid (grootouders, tantes, nonkels, e.d.)

Hoe kan men een koppel dat al x aantal jaren uit elkaar is, waar beiden in een nieuwe relatie zitten, maar waar onophoudelijk gepest en ruziemaken tot de orde van de dag behoren, in die mate zelfs dat het kind de gezondheidszorg waar ze recht op heeft nog maar nauwelijks krijgt en haar schoolresultaten en geestelijke zorg er onder gaan lijden, mede omdat één van beide ouders naast een totale desinteresse ook nog een gebrek heeft aan financiële middelen.

Alhoewel ik dat gebrek aan financiële middelen nogal raar vind omdat gezondheidszorg in principe bitter weinig kost ...

Kind in kwestie is een 13-jarig familielid van me dat al jaren de speelbal vormt. Een recent voorval heeft mij doen beseffen dat deze situatie zo niet verder kan. Ik kan er helaas publiekelijk niet te veel op ingaan.

Iemand advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#2 , 16 jul 2013 19:40

https://wvg.vlaanderen.be/jongerenwelzijn/" onclick="window.open(this.href);return false;

lucgescheiden

#3 , 26 jul 2013 21:20

Enerzijds getuigt uw vraag van een zeer menselijke betrokkenheid tot het kind, en
u hebt gelijk, het is aan ieder van ons om actie te ondernemen wanneer we schrijnende toestanden bemerken.
Anderzijds vertelt een oppervlakkige observatie weinig over de invloeden op het kind.
Reken er wel op dat een juridische procedure zich tegen u zal keren, is het niet nu, dan binnen enkele jaren.

Vroeger losten de mensen dergelijke zaken subtieler op: door bijvoorbeeld bij de ouders eens te informeren of
het kind geen belangstelling heeft om enkele weken vakantie bij u door te brengen.
Op deze wijze krijgt ook u de tijd om te zien of het tussen jullie beiden klikt, indien zo zal het kind
u na verloop van tijd uit zichzelf als vertrouwenspersoon gaan beschouwen, en een uitnodigende
houding aannemen om het kind bij jou welkom te heten, kan niemand je kwalijk nemen...!
Veel sterkte, maar nog meer succes gewenst!
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”