Officieel Adres

RL1
Topic Starter

Officieel Adres

#1 , 29 jul 2013 10:59

Hoe kom ik het officieel adres van mijn ex te weten, ook al is het maar om een aangetkende brief te kunnen versturen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 29 jul 2013 12:26

Elke gemeente kan dat rechtstreeks opzoeken in het rijksregister. U dient wel aan te tonen dat u een gegronde reden hebt om het adres te vragen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

RL1
Topic Starter

#3 , 29 jul 2013 13:25

Dus ik kan naar mijn gemeentehuis stappen met mijn EOT van 9 jaar geleden, met de opmerking dat ik geen gehoor krijg van mijn Ex op de email-vraag of haar officieel adres nog steeds dat van de EOT is???

Reclame

Erik V
Contacteer: Website

#4 , 29 jul 2013 13:30

Advocaten hebben ook (via de omweg van de OVB) toegang tot het rijksregister en mogen dat - uiteraard - ook gebruiken voor dossiers van hun cliënten.

Ik weet niet of een gemeentebestuur dergelijke informatie doorgeeft (ook al is er een gegronde reden)

RL1
Topic Starter

#5 , 29 jul 2013 13:56

Ja maar advocaten werken niet gratis !

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jul 2013 22:38

Staat in vonnis niet dat adressen gekend moeten zijn.... zeker als er kinderen zijn?
Indien u een verzoekschrift voor de rechtbank hebt dan zal de gemeente u een adres moeten geven.
(Uitzondering indien het een beschermd adres is)

RL1
Topic Starter

#7 , 30 jul 2013 13:00

Wat bedoelt u met verzoekschrift voor de rechtbank? Moet ik eerst een rechtszaak opstarten vooraleer ik een adres krijg? In de EOT staan natuurlijk de adressen van toen, deze zijn gewijzigd maar naar waar?

Franciscus

#8 , 30 jul 2013 13:17

Als er een probleem is inzake de EOT en uw ex dient hiervan in kennis gesteld te worden of u wil haar in verzoening/ten gronde voor de rechtbank dagen.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1967101004" onclick="window.open(this.href);return false; :HOOFDSTUK XV. _ Summiere rechtspleging om betaling te bevelen.
https://rapidshare.com/files/274432412/ ... Ger_W_.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
algemeen bij echtscheiding
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;

moonlady

#9 , 30 jul 2013 13:42

omwille van de wet op de privacy mag gemeentehuis GEEN adres doorgeven van uw ex omdat hij een derde is. uw advocaat mag deze gegevens wel opvragen. het gemeentehuis kan wel een brief die u geschreven heeft voor uw ex, doorsturen aan uw ex, u heeft dan wel geen bewijs dat u die brief geschreven heeft of kan hem dan wel niet aangetekend versturen.

scorpioen

#10 , 30 jul 2013 14:43

De dienst bevolking moet je het adres meedelen als je dit schriftelijk vraagt en een wettelijke reden hebt. Het opsturen van een ingebrekestelling is een wettelijke reden.

Terug naar “Echtscheiding”