HELP. problemen met zoon na echtscheiding

philip64
Topic Starter

HELP. problemen met zoon na echtscheiding

#1 , 31 jul 2013 14:19

Volgende situatie doet zich voor. Mijn zoon van 16 is tot op heden bij mijn ex blijven wonen en heeft alle contact met mij als vader verbroken.
Ik heb ter vergeefs geprobeerd de verstandhouding te herstellen, maar hij wil geen contact. Zijn mama speelt hierin een gemene rol.
Nu echter het volgende: ik ben te weten gekomen van kennissen dat de jongen zich niet goed voelt in zijn vel, en moreel aan de grond zit. Zo erg zelfs dat hij zich zelf verminkt en dreigt met zelfmoord. Na enig speurwerk op het internet, meer bpaald zijn chatberichten kom ik erachter dat dit wel degelijk waar is, meer zelfs er staan foto's bij met een strop om zijn hals. Als vader, ook al heb ik hem al bijna 2 jaar niet meer gezien, maak ik mij GROTE zorgen. Gezien de moeder mijn niet inlicht hierover en hijzelf ook niet wil praten , heb ik nu een afspraak met de huisarts gemaakt om te luisteren of deze miscchien op de hoogte is. Mijn vraag: kan ik indien de verhalen waar zijn en de moeder er niks mee doet, een procedure inspannen via de jeugdrechtbank om erger te voorkomen en mijn verantwoordelijkheden op te kunnen nemen??????? :|

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Daniel22

#2 , 31 jul 2013 19:05

Het lijkt mij dat jou zoon geconfronteerd wordt met het PAS syndroom of ook wel ouderverstoting genoemd. Dit samen met zijn pubertijd zou wel eens de orzaak van dergelijk gedrag kunnen zijn. Praat eens met je arts of de arts van je zoon. Kijk eventueel ook eens naar volgende websites die wat info betreffende ouderverstoting.

http://www.goudi.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

users.telenet.be/SBO/SBO/het_pas_syndroom.htm

http://www.f4j.be/ouderverstoting/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

lucgescheiden

#3 , 31 jul 2013 21:45

"Art. 32. Wet van 8 april 1965 betreffende de jeugdbescherming
Van [het ouderlijk gezag] ten aanzien van alle kinderen, of van één of
meer onder hen, kan geheel of ten dele worden ontzet:
1° de vader of de moeder die is veroordeeld tot een criminele of
correctionele straf wegens enig feit gepleegd op de persoon of met
behulp van een van de kinderen of afstammelingen;
2° de vader of de moeder die, door slechte behandeling, misbruik van
gezag, kennelijk slecht gedrag of erge nalatigheid, de gezondheid, de
veiligheid of de zedelijkheid van het kind in gevaar brengt. Hetzelfde
geldt voor de vader of de moeder die huwt met een persoon die van [het
ouderlijk gezag] is ontzet.
De ontzetting wordt uitgesproken door de jeugdrechtbank, op vordering
van het openbaar ministerie.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2013 21:50

Eens gaan praten met de dienst SLAchtoffer ZOrg van uw lokale politie.
Deze zullen u vermoedelijk doorverwijzen naar de jeugdbrigade (sociale dienst) ...
Er zal een sociaal onderzoek kunnen gebeuren en dat kan dan mogelijk in een procedure jeugdrechtbank gebruikt worden.

Terug naar “Echtscheiding”