Inbreng wagen, terugvorderbaar?

LegalLimbo
Topic Starter

Inbreng wagen, terugvorderbaar?

#1 , 05 sep 2013 16:31

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Eén wagen aangekocht VOOR huwelijk, ten dele afgekort tijdens huwelijk. Wat is recupereerbaar: voorschot op auto alsmede afbetalingen tot huwelijk of begint men daar niet aan? Gewoon ter informatie had ik dit graag geweten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 05 sep 2013 16:44

Als de wagen nog aanwezig is in het vermogen lijkt het mij dat je de wagen mag voorafnemen.

Jij zal dan persoonlijk een vergoeding verschuldigd zijn aan het gemeenschappelijk vermogen van de aflossingen die gedaan zijn met de gemeenschap (dus van de aflossingen die gedaan zijn tijdens het huwelijk).

In de praktijk komt het erop neer dat je aan je ex-partner de helft zult moeten betalen van de aflossingen die tijdens het huwelijk zijn gebeurd...

LegalLimbo
Topic Starter

#3 , 05 sep 2013 23:21

Wel, het is iets gecompliceerder dan dat, in 2012 kreeg mevrouw een nieuwe auto, voorschot betaald met mijn geld van voor mijn huwelijk, de rest van "mijn" (ons) loon.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”