ex vriendin

peter-1977
Topic Starter

ex vriendin

#1 , 05 okt 2013 15:49

mijn ex en ik hebben relatie gehad die +6maand heeft mogen duren. Het was een af-relatie, en ik woonde zo goed als bij haar in. Ik betaalde mijn deel van haar huur, nu het voor mij klaar is weigert ze mijn spullen terug te geven die in haar appartement staan. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2013 18:06

Ex als in feitelijk samenwonend?
Kan u bewijzen dat dat uw spullen zijn?
Hebt u nog een sleutel ...als uw belangen daar gevestigd zijn MAG u daar niet meer binnen.
Gezien u ze daar hebt laten staan is het GEEN Diefstal. In principe is datgene wat in haar (gehuurd) huis/appartement staat van haar.

U zal haar aangetekend in gebreke moeten stellen en in de brief al uw zaken opnemen. U dient daar wel bewijzen van te hebben.
Daarin eveneens een termijn bepalen (vb 12 dagen) waarin u antwoord wil op de vraag wanneer u deze spullen mag komen halen.
Indien geen antwoord binnen die termijn zal u genoodzaakt zijn naar de bevoegde rechtbank te stappen en eventueel aangifte te doen voor misbruik van vertrouwen bij justitie (de politie voor het acteren van de aangifte)
U stelt drie data voor met uur na die termijn. Data op momenten waar u zeker bent dat ze thuis zal zijn.

Voor de goede orde vermeld u tevens dat dezelfde brief eveneens via een gewone brief zal verzonden worden en visa versa.

PS als er een gemeenschappelijke kennis is kan deze mogelijk eerst eens optreden als go-between.

Oude Belg

#3 , 06 okt 2013 11:35

Bent u daar gedomicilieerd? In dat geval mag u namelijk wel naar binnen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”