Ben vandaag door middel van een brief van het stadsbestuur op de hoogte gesteld dat mijn beide kinderen door hun moeder op het nieuwe adres van de moeder geplaatst werden en dat ik binnen 15 kalenderdagen enkel met behulp van een gerechterlijk getuigschrift dat haar de rechten tot ouderschap ontzegd kan ongedaan maken.
de situatie :
Zij is er in Juni van dit jaar na 15 jaar uitgetrokken. De kinderen (beiden 10) hun adres heeft altijd bij mij (de vader) gestaan.
Sinds juni doen wij co ouderschap zonder officiele overeenkomst tot nogtoe omdat er meningsverschillen zijn over de details in de overeenkomst.
maar de kinderen komen wel sinds Juni wekelijks bij vader en bij moeder.
Er was een mondeling gemaakte afspraak dat elk van ons het officiele adres van 1 van de kinderen op onze woonplaats zouden hebben.
Dit omwille van de fiscale aftrekbaarheid van elk één. Maar voor mij meer belangrijk, dat een van de kinderen zijn adres officieel bij mij staat en het dan ook moeilijker
wordt voor haar om mij het bezoek van mijn kinderen te ontzeggen.
Eens ze allebei officieel daar staan en ze wil ze niet meer laten komen ben ik (veronderstel ik) al mijn middelen kwijt om het bezoek af te dwingen.
wat ik niet begrijp :
- hoe kan het nu zijn dat iemand die niet meer op het adres woont zomaar het adres van je eigen kinderen kan wijzigen zonder dat de andere ouder daar inzeg in heeft ?
maar belangrijker,
wat kan ik nu doen ?
- het enige wat ik als mogelijk zie is de kinderen die deze week bij mij zijn bij mij te houden zodat de vaststelling door de agent dat ze ter plaatse wonen niet succesvol kan verlopen . is dit echt het enige ? zoiets betekend het begin van oorlog. van beide kanten.
Is er echt geen enkele manier waarop ik deze adres wijziging kan aanvechten ?
Heel veel dank bij voorbaat