Beste,
Even mijn situatie uitleggen: mijn man is 9 maanden geleden afgekomen dat hij wou scheiden. Ik wou dit absoluut niet zover laten komen en wou met hem nog in therapie gaan. Daar had hij geen oren naar. Kort daarna is hij hier vertrokken en woont hij niet meer bij ons. Wij hebben via een echscheidingsbemiddelaar de voorlopige regeling ook naar de kinderen toe op papier laten zetten. Ondertussen is ook uitgekomen dat er bij hem iemand anders is, volgens hem hebben ze nog geen relatie, maar hij sluit niet uit dat dit zal komen!
Nu komt hij af dat hij niet meer terug wil komen en dat hij ons huis wil laten verkopen. Hij betaalt ook nog mee voor de afbetaling van de hypotheek. Financieel zit er van mij meer in dan van hem, maar dit staat gelukkig op papier. Heb me laten informeren en als ik de verkoop tegen hou, zou hij mij voor de rechter kunnen slepen en wordt het huis openbaar verkocht. Ik vraag me af of dit allemaal zo maar kan, man beslist dat hij wil scheiden, alles wil verkopen en ik zou maar ja moeten knikken en toegeven. Wij hebben ook nog 2 kleine kindjes. Iemand een idee wat mijn rechten hierin zijn?
Bedankt al!