Vorig jaar ben ik gescheiden via onverzoenbare ontwrichting. Nu aanbeland aan de verdeling probeert mijn ex-echtgenoot aanspraak te maken op een deel van mijn woning. Deze woning was van mij van voor het huwelijk en ongeveer de helft van de hypotheek was op dit moment al afbetaald.
Tijdens het huwelijk is de lening op het huis herbeschreven geweest en is ondertekend geweest door mij en mijn ex-echtgenoot. Hij claimt nu de helft van hetgeen aan de lening is betaald tijdens de duur van ons huwelijk. Op zich wel begrijpelijk, maar we hebben nooit in het huis gewoond en het huis is steeds verhuurd geweest. De prijs van de huur lag zelfs hoger dan wat de lening kostte.
Ik dacht hieruit te concluderen dat hij geen recht heeft geld van de lening te claimen, want de lening werd betaald met geld uit de huwgemeenschap en de huur dat door de huurders aan ons betaald werd voor het huis (hoger dan de lening) kwam ook terecht in de huwgemeenschap en is bijgevolg een nuloperatie. Klopt mijn redenering? Of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor de reacties