hallo.
ik heb een 14 jarige zeer zelfstandig zoon uit een vorige relatie.
mijn zoon woont 60 km ver van bij mij bij zijn moeder.
om de 14 dagen is hij een weekend bij mij en in de vakantie elk de helft.
de vrijdag brengt de moeder hem en de zondag breng ik hem terug.
nu hij al 14 jaar is zei ik hem dat het tijd wordt om met de trein naar zijn moeder te gaan.
ik zou de eerste 2 a 3 keer de reis meedoen met hem om hem dan later alleen te laten reizen.
de moeder is hier volledig tegen en daardoor staat mijn zoon er ook niet voor open.
de moeder blijft altijd herhalen dat ik volgens het contract het "kind" tot aan haar deur moet brengen.
ter info.we hebben wel samen het ouderlijk gezag.
dit weekend is de poging om met de trein te gaan volledig mislopen.
rond het moment dat we gingen vertrekken naar het station geeft de moeder mijn zoon stiekem komen halen.
waarschijnlijk had mijn zoon haar gebeld met het nieuws dat we met de trein gingen komen.
mijn zoon had een briefje geschreven en in zijn kamer gelegd met daarop dat hij niet met de trein wil gaan.
ik en mijn ex praten als 2 jaar niet meer omdat ik 2 jaar geleden tevergeefs geprobeerd heb co-ouderschap te krijgen welke bemoeilijkt geweest is door de verklaring van mijn zoon om alles bij het oude te laten.
moet ik nu echt tot aan zijn 18 jaar iedere keer de verplaatsing van ongeveer 2 uur doen om hem terug thuis te brengen?
op 1 uur tijd en met maar 1 keer overstappen kan mijn zoon in de woonplaats van zijn moeder zijn met de trein.
ik zou al de kosten van de trein zelf betalen.
wat kan ik doen om mijn zoon zo weinig mogelijk af te schrikken maar om hem toch met de trein te laten reizen?
mvg jan