lening

scheiders
Topic Starter

lening

#1 , 13 jan 2014 21:14

kan er iemand mij wat meer uitleg geven rond mijn probleem . Ik zit in een echtscheiding , mijn vrouw is uit het huis vertrokken sinds vorig jaar mei . Sinsdien betaal ik de hypotheek en alle vaste kosten in huis alleen af . Nu willen we het huis verkopen kan ik een vergoeding vragen van al die maanden die ik alleen betaald heb? Weet hier iemand meer over wat ik kan doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2014 00:19

Uw echtgenote kan wel een bezettingsvergoeding vragen voor de periode dat u daar alleen woonde.
Tenslotte is het ook haar eigendom en voor haar een bron van inkomsten.
Bespreek dit zeker met uw advocaat/notaris

duma

#3 , 14 jan 2014 11:30

Als de lening op jullie beide namen staat, moeten jullie beide de helft betalen.
Zoals Frasicus hier al aanhaalt, kan zij ook een bezettingsvergoeding vragen voor haar eigendom waar ze geen genot van heeft.

In realiteit wordt dit vaak zo geregeld dat de persoon die er blijft wonen de hypotheek alleen draagt, aangezien de bezettingsvergoeding vaak overeenkomt met de helft van de lening.
Vaste kosten zoals gas e.d. zijn uiteraard alleen voor u. Uw ex zal in haar nieuwe verblijf deze dingen ook alleen moeten bekostigen, aangezien zij daar de verbruiker is. U bent de verbruiker op uw adres.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”