Mijn man heeft dit meegemaakt met zijn oudste dochter en daar kun je weinig aan doen, dat hebben wij toch ondervonden. Bij mama mocht alles, bij ons golden er regels en ze zijn in de puberteit, dus is het niet moeilijk waar ze willen wonen. Ze wilde eerst niet meer bij mama en kwam een jaar bij ons en dan is ze weer naar de mama vertrokken. Met als gevolg dat ze zelfs niet meer kwam. Nu terug wel, ze woont zelfs opnieuw bij ons, ze is uit te puberteit
Ik weet dat het hard is, maar probeer een goede regeling te bekomen onderling, daarmee bedoel ik tussen de beide ouders. Bij mijn man was dit niet zo en het is van kwaad naar erger gegaan. Laat de regeling op papier zoals het is en probeer het financiële plaatje zonder tussenkomst rechtbank te regelen. Aangezien dat conversatie tussen mijn man en zijn ex niet kon werd het door de rechtbank bepaald en die vonniste dat de dochter naar de papa mocht komen wanneer zij dat wenste

en dan ben je nog verder van huis als je een manipulatieve ouder aan de andere kant hebt.