Vervolg buitensporige kosten

Eric64
Topic Starter

Vervolg buitensporige kosten

#1 , 22 jan 2014 00:03

uitspraak Vrederechter, veroordeeld beide partijen tot het betalen elk de helft van buitensporige kosten na tussenkomst mutualiteit.

Minderjarig kind ondergaat op 14 jarige leeftijd op november 2011 een chirurgische ingreep.
De vader is nooit op de hoogte gebracht van gezondheidsproblemen, nooit geraadpleegd laat staan medegedeeld van eventuele kosten.
Betreft het hier om gezondheidsredenen of een schoonheidsfoutje, dit valt onder het argument van medisch geheim en zal besproken worden elke ingreep was noodzakelijk.
Geen betwisting hieromtrent.

Na verblijf resteert er een openstaande factuur van 1800,59 euro. Gelet het hier om een minderjarig kind gaat treed het stelsel van maximum factuur en wordt de moeder een terugbetaling gegeven van 1258,32 euro in maart 2012 waarvan akte.
Moeder verstopt deze terugbetaling en gaat over tot eis aan de vader voor betaling helft van factuur zijnde de helft van 1800,59. De vader is tevens op de hoogte van maximum factuur stelsel en gaat hiermee niet akkoord. Tegenpartij negeert elk argument hierover en blijft aangetekend schrijven versturen naar de vader. De vader neemt alsnog contact op met juridische dienst mutualiteit die op hun beurt raadsman van moeder schriftelijk op de hoogte brengt dat uitbetaling gebeurt is.
Raadsman van moeder negeert verder argument en stuurt deurwaarder naar de vader.
De vader kan de werken van deurwaarder doen stoppen door tussenkomst van zijn raadsman.
Deurwaarder beruste op uitspraak van Vrederechter niet wetende dat mutualiteit verder was tussengekomen, een gesproken woord van vader was geen argument de werken te stoppen, enkel de reactie van een beëdigd raadsman kon dit.

In afwachting vervolg wordt vader gedagvaard door ziekenhuis omdat moeder factuur niet heeft betaald. Eerste zitting, moeder niet aanwezig, dus een rechterlijke dagvaarding uitgereikt aan de moeder voor verschijning. Tweede zitting was haar raadsman aanwezig.

Uitspraak Vrederechter, vader wordt hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor de te betalen som gesteld door eiser vermeerdert met de geldende intresten vermeerdert met de helft van de zittingskosten.
Argument dat de vader nooit op de hoogte was van ingreep, nooit op de hoogte werd gebracht van een onbetaalde factuur werd opzijgeschoven.
Dat de moeder een uitbetaling heeft ontvangen was niet aan de orde, dit moet onderling betwist worden.

Volgens wetgeving diende de vader dus enkel de helft van de maximumfactuur te betalen. Wegens praktijken van de moeder is de onwetende vader veroordeeld tot het betalen van de volledige som, de bijhorende kosten en intresten en zijn raadsman. Wat oorspronkelijk 200 euro had moeten zijn is dus opgelopen tot een kost van meer dan 4000 euro.

Dit zijn de resultaten van de oneerlijke praktijken die de moeder onder begeleiding van haar raadsman uitvoert, ONGESTRAFT!

Volgens de wetswinkel kan ik gelet zij medeaansprakelijk is voor de helft van de kosten, waarbij ik heden nog moet instaan voor de betaling van alimentatie, overgaan tot schuldvergelijking.
Het kan niet dat ik iemand vergoed dit terwijl ik gelden tegoed heb van deze persoon.
Nu is mijn vraag, hoe stel ik de schuldvergelijking in voege?
Dit moet allemaal aangetekend gebeuren, kan ik dit uitvoeren zonder tussenkomst raadsman?
Raadsman werkt niet gratis en de kosten blijven rijzen.

Wat kan ik allemaal van tegenpartij terugeisen?

Zoals raadgegeven in vorig relaas kan ik overgaan tot vervolging via aanschrijven van onderzoeksrechter.
Op gebied van wetgeving ben ik een leek en zal dus steken laten vallen in de bewoording van sommige toestanden.
Gelet er volgens mijn bescheiden opinie er onwettelijke praktijken gebeurt zijn dit zowel door mijn ex vrouw als door haar raadsman.
Praktijken die mij een heel zwarte financiële last heeft bezorgd en mij in een heel moeilijk parket heeft gebracht.
Ik verkrijg van niemand uitstel van betaling en op terug eisen van de gelden aan tegenpartij moet ik wachten.
Mijn statuut is arbeider met zelfstandig bijberoep.
Elke campagne die tegenpartij uitvoert dien ik mijn vrije tijd aan te besteden, die mij dan belet het om mijn bijberoep uit te oefenen.
Deze scheiding kost mij nu bijna 100.000 euro, allemaal schulden gemaakt kwaadwillig door de moeder maar tijdens het huwelijk.
Tot heden werd alles door mij betaald en geen enkele teruggave van ex.
De verdere werken van notaris kan ik niet betalen en ex negeert elk argument wetend dat zij anders veroordeelt zal worden tot het betalen van de helft.
Ruimschoots meer dan twee jaar woon ik alleen, zonder hulp van iets of iemand.
Nog word ik aangesproken wegens de wanpraktijken van ex vrouw.
Overal probeer ik er op te wijzen dat er onwettelijke praktijken bezig zijn, overal word ik genegeerd.
Overal kom ik met resultaat dat ik moet betalen.
Wat moet er gebeuren voor ik gehoord zal worden?

Indien een raadsman hier een carrière boost in ziet liefst regio Brugge mag hij mij altijd contacteren!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding