scheiding niet definitief: verbouwing starteni

elsje1975
Topic Starter

scheiding niet definitief: verbouwing starteni

#1 , 03 mar 2014 16:14

Dit is de situatie:
mijn vriend en ik wonend samen in de woning, die nog in onverdeeldheid is met hem en zijn ex. Zijn ex doet niks, wil EOT maar neemt geen enkele actie, geen reactie op voorstel van regeling van mijn vriend naar haar. Kortom, ze is aan het dwarsliggen.
De woning is al in september geschat en op basis daarvan is ene verdelingsvoorstel gemaakt door mijn vriend naar zijn ex, maar zoals gezegd, geen enkele reactie, dus nu gaat het via dagvaarding maar moeten gebeuren via de rechtbank en niet als volwassen mensen :-) Bon.
Nu hebben wij een nieuw samengesteld gezin met 3 kinderen, en moeten de zolder gaan verbouwen. Alles is klaar: trappenman staat te wachten m te beginnen en de kamers kunnen in principe snel afgewerkt worden, zodat de kaderen niet meer op één kamer moeën slapen.
Maar, de woning is nog niet verdeeld, omdat de scheiding niet officieel is.
Ik weet dat de helft van de woning dus nog van zijn ex is. Kunnen we iets doen, op basis van het taxatieverslag van de woning van september, (toen de zij de woning al had verlaten) dat alle kosten, die wij nu gaan maken, dat zij geen recht heeft op de meerwaarde van de woning? Dat zij enkel aansprak kan maken op de waarde ten tijde van dat zij nog samenwoonden?
Eventueel ene deurwaarder laten vaststellen?
Of kan ze dan nog de meerwaarde opeisen bij de scheiding? Ze gaat zeker alles zo lang mogelijk laten duren, dus dat zou betekenen dat de kaderen opgepropt moeten blijven slapen. Een zit al in het middelbaar en heeft huiswerk en moet slapen op de kamer met ene kleuter, die veel lawaai maakt en 's nachts veel wakker is, dus verre van ideaal… Graag advies over wat we kunnen doen om alsnog zsm met de verbouwing te kunne beginnen.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding