sleutel

mamavanKoen
Topic Starter

sleutel

#1 , 15 jul 2007 22:24

Hallo,

Ik zit midden in een EOT. Onze zoon, Koen,16 jaar heeft zelf gekozen om met mij mee te verhuizen ( 35 km ver). Ik beloofde dat hij zo veel hij wil zijn papa mag bezoeken maar de problemen zijn al begonnen.
Koen zijn papa heeft het slot van de deur laten veranderen, op zich heb ik daar geen enkel probleem mee maar intussen stond Koen daar al 2 keer voor gesloten deur omdat pa er niet was, ook al wist die dat zijn zoon kwam. Een keer was t heel genant voor Koen want hij kwam terug van een weekend en die mensen brachten hem tot aan de ( gesloten ) deur. Pa was op dat ogenblik niet bereikbaar via gsm, alhoewel hij zelf beweert van wel maar ik belde ook en kreeg dadelijk voicemail dus... Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt en kon Koen daar overnachten.
Nu wil Koen niet meer gaan zolang hij geen sleutel krijgt. Mijn ex vindt echter dat dit niet nodig is: Koen woont er niet maar komt alleen op bezoek, zo redeneert hij. Koen vergelijkt met vrienden in dezelfde situtie en die hebben een sleutel van bij beide ouders. Koen heeft de indruk dat zijn papa hem niet vertrouwd en ik begrijp die reactie wel. Ik sprak met mijn ex maar hij wijkt niet van zijn standpunt. Ik stelde voor Koen bij aankomst een sleutel te geven die hij terug moet geven als hij terug naar mij komt maar ook dat kan niet.
Ik zou niets liever willen dan dat ze een goede verstandhouding opbouwen maar onder deze omstandigheden zie ik dat niet lukken.
Hoe zit het bij andere gescheiden koppels? Hebben kinderen rond die leeftijd de sleutel van bij beide ouders? Is Koen zijn vraag naar die sleutel onredelijk gezien de omstandigheden?
Moet ik een zestienjarige tegen zijn wil verplicht naar zijn vader sturen?

graag hoor ik jullie mening

mamavanKoen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
coucoudemalines

#2 , 17 jul 2007 08:42

Los van de vervelende situatie van een echtscheiding waar hij middenin zit, zit uw zoon in zijn apenjaren.
Het is dan ook -ik spreek uit ervaring- normaal dat er wel wat wrijvingen kunnen zijn tussen vader en zoon.
Het lijkt me geen goed idee om ze in de gegeven omstandigheden verplicht op elkaars lip te doen kijken, maar moedig beide toch maar zachtjes aan om niet alle bruggen op te blazen.
Het is imho redelijk koppig van uw ex om de sleutel zelfs niet te willen geven als uw zoon bij hem verblijft, maar gun hem toch ook maar een beetje tijd zonder daar al te veel op te hameren (en er zo meer gewicht aan geeft dan nodig is).
Het feit dat uw ouders in de buurt van uw ex wonen geeft vast wel mogelijkheden voor een geslepen moeder...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”