kan dit zomaar?

zorgkundige02
Topic Starter

kan dit zomaar?

#1 , 17 mar 2014 19:39

Hey,

Ik ben een mama van 2 kindjes ( 5 en 6) en sinds juli 2012 ben ik alleenstaande mama.

Mijn ex ( de papa ) heeft sinds september dit jaar geen officieel adres

- betaald geen alimentatie ( maar daar is de deurwaarder mee bezig ((beslag)) )

- Heeft mij niet van het huurcontract geschrapt na het uit elkaar gaan , nogtans vertelde hij van wel en ook de huurbaas zei dat dit in orde was
( ben officieel op een ander adres gedomicileerd op 1 augustus 2012)
en heeft daar dus een schuldenberg opgebouwd van meer dan 7800 euro waar ik nu voor opdraai doordat hij geen adres heeft.

ER zijn nog wel zo een paar rekeningen die meneer gewoon doorschuift naar mij en eerlijk gezegd vind ik het allesbehalve eerlijk. Mijn advocaat zegt dat ik het allemaal kan terugeisen als ik het betaald heb maar waarom zou ik 7000 euro geven aan iets waar ik niet mee te zien heb?

Hij komt niet meer om zijn kindjes , betaald niks en dit kan allemaal zomaar? Weet iemand wat ik hieraan kan doen? want ik word er echt moedeloos van. Ik ga nu zelf bijwerken om Meneer zijn kosten te betalen. En dan is de vraag nog als ik het allemaal afbetaal voor hem, zie ik mijn geld dan ooit nog terug?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zorgkundige02
Topic Starter

#2 , 17 mar 2014 19:40

ALs er iemand nog ene vraag heeft want ik weet dat ik het enorm beknopt heb verteld... ja mag die gerust stellen hoor... Ik zou gewoon eens gerechtigheid willen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2014 20:05

Wie is de schuldeiser de verhuurder - gezien u ook contract hebt getekend en niet uit het contract bent geschrapt - vermoedelijk een hoofdelijke aansprakelijkheid zal de verhuurder zich nu tot u richten als de partij die het geld heeft. Hopelijk is ondertussen het huurcontract al ontbonden.

Reclame

zorgkundige02
Topic Starter

#4 , 17 mar 2014 20:13

het huurcontract is nu inderdaad al ontbonden... mijn ex verbleef er nog tot september 2013 (dus iets meer dan een jaar) en heeft de laatste maanden geen huur betaald en er was ook zoiets als een wederverhuringsvergoeding. Nu dit kwam allemaal al voor de rechtbank en ik betaal nu mooi mijn 200 euro per maand af maar hij betaald niks. Ik kon perfect aantonen dat ik toen de kosten gemaakt werden (dus de huur niet betaald) dat ik er niet meer woonde. De rechter had hier zelf geen oor naar en nu draai ik dus eigenlijk op voor alles. Dit is toch verschrikkelijk oneerlijk? Zo gaat het nu ook met de gezamelijke autolening (hij heeft trouwens die auto) waar nu ook doordat hij niet betaalde ( er was een afspraak dat hij de auto kreeg als hij de lening betaalde) er een beslag is gelegd op mijn belastingteruggave (ik kreeg 2300 terug en vorig jaar 900 ) en ik betaalde sinds ik wist dat hij ze niet meer betaalde ook de lening af... Zo zijn er nog wel meer kleinere rekeningen .... Ik snap gewoon soms niet wat ik moet doen. Kan hij zomaar zonder adres zijn? Kan hij mij nu echt laten opdraaien voor kosten die ik niet eens maakte ?

Franciscus

#5 , 17 mar 2014 21:44

Het feit dat u daar niet meer woont doet er juridisch niet toe.
Het feit dat u het contract hebt getekend EN dat dit toen nog niet ontbonden is wel.
Contracten die U hebt getekend moet u voldoen. Waar u woont of welke afspraken u maakt over de auto of de andere zaken heeft allemaal geen belang.
Deze contracten zij afgesloten tussen partijen en zoals reeds gezegd met vermoedelijk hoofdelijke aansprakelijkheid ..wat wil zeggen dat de schuldeisers de schuld kunnen terugeisen.
Dit eens lezen
http://elfri.be/hoofdelijke-verbintenissen" onclick="window.open(this.href);return false;

U hebt nu wel een vorderingsrecht op uw ex.
U kan vb de auto met beslag laten leggen en verkopen.
Hoe zit het met omgangsrecht en alimentatie?
Werkt uw ex dan loonbeslag laten leggen.

Waarom heeft uw advocaat/notaris u daar nooit voor verwittigd???

zorgkundige02
Topic Starter

#6 , 18 mar 2014 11:47

Het probleem is dat mijn ex geen wettelijke verblijfplaats heeft nu. Nergens een dommiciel heeft staan...
Omgans recht is vastgelegd op 2 weekends in de maand maar hij laat niks van zich horen sinds mei vorig jaar. Alimentatie staat vast op 350euro voor de 2 kinderen dus 175 per kind per maand. Dit is nu via de deurwaarder en er is een beslag op zijn loon of uitkering. ( weet niet wat hij nu doet werken of dergelijke) Daar zou ik normaal binnenkort mijn eerste betaling van krijgen want hij heeft nog nooit een cent betaald. Ook staat er in de regelening van alimentatie dat de buitengewone kosten ook gedeeld worden door 2 maar ik denk niet dat ik daar op moet hopen. Hij betaald nu al niks dus hoe kan ik dan de rekeningen voorleggen aan iemand die bij wijze van spreken van de aardbol is verdwenen.

Ook vraag ik mij af of je zomaar zonder adres kan zijn? Hangt daar niks aan vast dan? ben je dan geen landloper?

We waren niet getrouwd dus alles ging via advocaat maar mijn advocaat zegt dat ik alles moet betalen en dat ik dit dan terug kan eisen van hem.

Franciscus

#7 , 18 mar 2014 13:18

U stuurt een AS aan zijn laatst gekend adres.
Als hij omgangsrecht heeft doet u elke maal melding bij de politie dat hij kinderen niet is komen halen.
Vanaf de tweede maal niet betaalde alimentatie doet u aangifte bij politie wegens niet betalen belasting want dat is een strafbaar feit.
U hebt dus de meldingen wegens niet afhalen.
De PV's inzake niet betalen alimentatie. U vraagt van allebei steeds de volgnummers.
U registreert zich via uw attest van klachtneerlegging als slachtoffer bij de griffie van het parket (strafrechtbank).
U vraagt ook het PV nr van zijn ambtelijke schrapping ( mogelijk zal men dat u geven in kader van het onderzoek).
Aan de hand van uw vonnis gaat u bij uw gemeente zijn adresgegevens vragen, Dat is een officieel document.

Aan de hand van de info ...u weet waar hij werkt via loonbeslag kan u de kwartierinspecteur deze indo doorspelen ... op die wijze kan de politie ook zijn adres bekomen bij zijn werkgever.
Politie is verplicht alle info door te geven op vraag van een deurwaarder maar in dit geval kan de DW misschien zijn info ook doorgeven aan de politie zodat er een ambtelijke inschrijving kan gebeuren op het adres dat hij bij zijn werkgever heeft opgegeven.

Op die wijze bouwt u een dossier op dat u dan weer kan gebruiken bij de jeugdrechtbank.
(Wijziging vonnis)

Terug naar “Echtscheiding”