druggebruik ouder

ikke_55
Topic Starter

druggebruik ouder

#1 , 05 jun 2014 13:06

Hallo allemaal,
Enkele jaren geleden ben ik gescheiden van de vader van mijn kind, omwille van zijn drugsgebruik (cannabis). Toch werd, na een (lachwekkend) maatschappelijk onderzoek, co-ouderschap opgelegd door de rechtbank. Mijn zoon is dus steeds 1 week bij mij en 1 week bij zijn papa. Ik vermoedde al wel dat zijn vader nog steeds cannabis gebruikte maar ik hoopte dat dit vooral zou zijn als mijn zoontje bij mij was. Nu heb ik hem echter ook gezien als ons zoontje bij hem was en hij had wel degelijk gebruikt. daarna reed hij dan nog weg met de auto, met mijn zoontje erbij.
Kan iemand mij raad geven wat ik hier tegen kan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2014 18:58

Aangifte doen bij politie.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 07 jun 2014 19:25

Ik veronderstel dat u de vraag voornamelijk stelt in functie van het verblijf van het kind.

Welnu, de wetgever heeft vooropgesteld dat het gelijkmatig verdeeld verblijf de regel diende te zijn.

Daarentegen zijn er wel enkele tegenindicaties om af te wijken van het gelijkmatig verdeeld verblijf, zoals onder meer:
- in het algemeen: het belang van het kind
- de leeftijd van het kind
- de wensen van het kind
- de onwaardigheid van een van de ouders
- de stabiliteit van de leefmilieus van de ouders
- de grote desinteresse van een van de ouders van het kind

Het zal dus voornamelijk zaak zijn na te gaan of het druggebruik van de andere ouders in een van deze categorieën valt, op grond waarvan kan worden afgeweken van het gelijk verdeeld verblijf.

Daarenboven zijn er ook nog andere criteria op grond waarvan van het gelijkmatig verdeeld verblijf kan worden afgeweken.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”