Schulden

Claudia_24
Topic Starter

Schulden

#1 , 17 jun 2014 22:00

Hallo

Ik ben een belgische van 24 jaar en vorig jaar in januari getrouwd met een albanees in Albanië. Wij hadden de procedure gezinshereniging ingezet en hij mocht hier op een soort visum verblijven zolang het onderzoek aan de gang was. Hij stond dan dus ook ingeschreven op hetzelfde adres als mezelf. Nu 2 weken geleden hebben we beslist uit elkaar te gaan. Omdat het huwelijk nog niet erkend is in België moet ik enkel scheiden in Albanië. Omdat ik niet helemaal naar daar zou moeten gaan ben ik naar de notaris gegaan en heb een papier opgesteld waarin ik uitdrukkelijk vermeld in de echt te willen scheiden. Ik heb erbij vermeld dat al mijn materieel en finacieel goed van op mijn adres van mij blijft, zodat hij dit niet kan op eisen. Over hem staat er niks op papier. Mijn man heeft dit papier nu mee naar Albanie en zal daar de scheiding regelen. Nu heb ik wel nog schulden zoals huur en elektriciteit van heel hoge bedragen die gemaakt zijn tijdens we getrouwd zijn. Is mijn man ook verantwoordelijk voor die schulden, zijn dit ook zijn schulden? We zijn getrouwd in Albanië zonder enig huwelijkscontract dus valt dit niet onder gemeenschappelijke wetstelsel?

Alvast bedankt

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding