Huurwoning op mijn naam--kan echtgenoot eruit gezet worden?

boos
Topic Starter

Huurwoning op mijn naam--kan echtgenoot eruit gezet worden?

#1 , 26 jul 2014 15:40

Beste,

Dit is een vraag van een nicht van mij,
De situatie is als volgt:

Mijn nicht is onlangs een jaar geleden getrouwd in Marokko en haar man verbleef illegaal in België.
De huwelijks akte is overgeschreven in de gemeente en zo veranderd de status naar gehuwd.
Echter heeft haar man nog geen verblijfsvergunning omdat de dienst vreemdelingen zaken negatief oordeelde wegens te weinig inkomsten.
Nu is het zo dat haar man heel erg veranderd is, en begint haar voortdurend te slaan en uit te schelden.
Ze hebben samen een kindje van 3 maanden oud.
Mijn nicht heeft een Nederlandse paspoort en een bijlage 19 (dus nog geen ID kaart Belgische).
Ze wilt nu haar man er uit gooien maar kan dit ook?
Moet ze de Politie bellen zodat zij haar man kunnen oppakken?
Ze vermoed namelijk dat het voor haar man enkel om de verblijfsvergunning gaat en nu het negatief is komt de aap uit de mouw!

Welke stappen kan ze nu het beste ondernemen?
Huurcontract staat op haar naam.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 26 jul 2014 15:49

Staat de domicilie van haar man op dat adres?

boos
Topic Starter

#3 , 26 jul 2014 18:11

Ja de wijkagent was wel langs geweest en heeft wel gezegd dat die daar ook woont

Reclame

Turaki

#4 , 26 jul 2014 18:29

Dan spreken we over bezetting ter bede.

Eerste stap is een AS sturen waarin hij 1 maand opzeg krijgt (te beginnen op de 1e van de maand na ontvangst AS, dus als u snel bent vanaf 1/8). Vertrekt hij dan nog niet, moet u hem via de rechtbank laten uitzetten.

Ook bij elke keer dat hij haar slaagt aangifte doen (en medisch attest van de huisarts meenemen), en via de rechtbank dringende maatregelen laten treffen, zoals uithuiszetting van de partner.
Voor meer info wat te doen, bel ook (anoniem) naar de hulplijn partnergeweld: 011 26 10 60. En ga ook eens kijken op volgende site: http://www.horenzienenpraten.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

Oude Belg

#5 , 26 jul 2014 21:04

Ook bij elke keer dat hij haar slaagt aangifte doen
En zeker als hij haar slaat.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis

#6 , 26 jul 2014 22:26

Turaki? Ik vrees dat als poster een AS naar haar echtgenoot stuurt waarin ze hem de opzeg geeft van de gezinswoning, denk ik dat ze nog meer klappen riskeert van zo'n mens met een kort lontje... Ik zou geen AS sturen: het is juridisch ook heel vreemd dat een echtgenote haar wettige echtgenoot een opzeg geeft: dat kan eigenlijk niet omdat de gezinswoning beschermd is. Ik denk dat ze gewoon meteen klacht moet neerleggen wegens herhaaldelijke mishandeling en aan de rechtbank inderdaad dringende maatregelen vraagt.

boos
Topic Starter

#7 , 29 jul 2014 21:37

wat is een AS

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 jul 2014 22:04

Aangetekend schrijven.
Aangifte inzake de slagen bij politie.
Zal zeker geen goed doen aan zijn 'kans' om een vergunning te krijgen.
Begint zo'n beetje op een 'gedwongen/loverboy/schijnhuwelijk' te zijn.

Best via vb dienst slachtofferhulp politie werken gezien mogelijk dame naar vluchthuis zal gaan.
Slagen en verwondingen ...Pv door politie en indien Intra Familiaal Geweld zal pdK moeten verwittigd zijn zeker indien er werkonbekwaamheid is.

Zorg dat u hier PROFESSIONELE bijstand voor krijgt ... gezien IFG al moeilijk is laat staan met iemand die in principe illegaal is en via ' en ' truken' hier wil blijven zefs huwelijk en kind maken.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”