Tis eigenlijk een lang verhaal. Ik ben nu al 5 jaar uit elkaar met ex. Wij waren wettelijk samenwonend. We hadden toen een huis samen gekocht maar relatie is toen gestopt en zij is vertrokken. Ik heb hypotheek op mij genomen omwille dat zij er niks meer met wou te maken hebben en ik niet verder in de problemen wou komen. We hebben dikke 2,5 jaar geleden het huis verkocht en er bleef een restschuld over van 28000 euro. In ruil en het op papier zetten in vorm van een dading en met haar akkoord en ondertekening zijn we toen overeengekomen dat ik het bedrag zou lenen bij een vriend en dat ik die 4 jaar dat ik de 28000 euro afbetaal geen alimentatie zou betalen. Nu trekt madam haar staart in na dikke 2jaar en eist ze nu plots alimentatie. Ze verwacht dus dat ik restschuld dus verder afdok op een huis dat gezamelijk van ons was en daarboven alimentatie aan haar betaal. Ik kan me akkoord verklaren dat ik alimentatie betaal maar dan wil ik wel de helft van de restschuld op het gezamelijke huis dat toen verkocht is terug want hypotheek en eigendom stonden tot op laatste dag van de verkoop op beide namen.
Zij is indertijd verhuisd en heeft haar adres ergens anders gezet en ik ben blijven de volledige hypotheek alleen blijven betalen kan ik daar eventueel ook wat van terugeisen?