Ik en mijn ex zijn 2 jaar gescheiden.
Ons zoontje van 5 jaar woont door de week bij de mama en gaat daar naar school.
Om het weekend is hij bij mij en de schoolvakantie 50/50.
Ik betaal onderhoudsgeld voor mijn zoon en ze krijgt kinderbijslag.
Dit is allemaal overeengekomen in een EOT.
Helaas is de communicatie onbestaande. Bijna altijd haal ik mijn zoon op en is het haar nieuwe vriend die er is. Als er iets is belt hij mij ook en niet zij.
Ik vraag via mail om informatie over hem, of mijn ex een meegeef boekje wilt starten zodat ik ook meer informatie over mijn zoon heb. Dit weigerde ze echter.
Ik vraag om hem te bellen maar op de sms'en komt geen antwoord.
Op de mail om hem te bellen zegt ze dat ze met de late werkt en dit niet gaat. Maar dan zeg ik en in het weekend dan of via haar nieuwe vriend (waar het contact makkelijker mee ging maar nu reageert hij ook niet meer).
Wat kan ik doen?
Wat ik wil is eigenlijk 1 maal per week hem kunnen telefoneren. Liefst nog een vaste dag /tijdstip zodat dit ook een routine is. Kan hem nog geen gsm geven op deze leeftijd. Kan ik hiervoor naar een rechter en hoe groot is dan de kans dat dit ook door een rechter kan worden afgedwongen?
Ik wil ook meer informatie betreffende zijn school, gezondheid, problemen. Ik heb zelf al contact genomen met zijn school voor meer uitleg
Maar toch heb ik het gevoel dat zijn mama ook wat meer uitleg mag geven over zijn activiteiten / gezondheid etc.
Ik wou bv met hem naar een kinderpsycholoog om eens te horen hoe hij het stelt met het verwerken van de scheiding. Dit weigerde zij ook. Nu zover ik weet kan ik dit alsnog doen op de dagen dat hij bij mij is.
Wat zijn de opties zoal?