??

david27
Topic Starter

??

#1 , 29 sep 2014 17:37

Beste

Ik ben van februari dit jaar niet meer bij mijn echtgenoot maar ik heb een dochtertje van 3jaar
Ik heb op het moment het recht mijn dochtertje om de 2 weken te gaan halen bij haar mama(mijn ex) maar
als ik haar terug weg doe weent ze geweldig papa, papa... ik wil bij u blijven.
Hoe kan dat opgelost worden, hoe oud moet mijn dochtertje zijn voor te beslissen waar zal haar Hoft verblijf zijn
Graag zou ik daar inlichtingen over hebben graag een antwoord a.u.b

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2014 17:50

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=58814" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien op uw eigen vraag de reactie al eens lezen??

j.demoor

#3 , 30 sep 2014 11:58

“Art.372.Een kind blijft onder het GEZAG van zijn ouders tot aan zijn meerderjarigheid of zijn ontvoogding.”(Burgerlijk Wetboek).

Dit kind dient zich dus aan dat gezag te onderwerpen,ook al is dit met tranen.

“Art. 374 § 1. Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...Bij gebreke van overeenstemming over de organisatie van de huisvesting van het kind, over de belangrijke beslissingen betreffende zijn gezondheid, zijn opvoeding, zijn opleiding en zijn ontspanning en over de godsdienstige of levensbeschouwelijke keuzes of wanneer deze overeenstemming strijdig lijkt met het belang van het kind, kan de bevoegde rechter de uitoefening van het ouderlijk gezag uitsluitend opdragen aan één van beide ouders. ..”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”