domicilie kinderen

x.shot
Topic Starter

domicilie kinderen

#1 , 22 okt 2014 17:06

Kan iemand mij zeggen wat de vereiste is in een domiciliekwestie?

Kunnen een volwassen en 2 pubers gedomicilieerd zijn in een studio?
Is het niet noodzakelijk dat de pubers bijvoorbeeld hun eigen slaapkamer hebben of tenminste één slaapkamer voor 2?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2014 19:34

Domicilie: is de plaats waar men men administratief is ingeschreven door de gemeente.

Men kan perfect met drie of 6 of 60 in een studio gedomicilieerd zijn gezien dit enkel een administratief gegeven is.
Bij controle ( dus bij de inschrijving) kan/moet de politieinspecteur meestal de kwartier- of wijkinspecteur.
Deze zal dan de nodige PV's opstellen inzake inbreuk stedenbouw en de Vlaamse wooncode.

Daarvoor kan u dan weer een sociaal onderzoek aanvragen en in dat onderzoek zal men bij BEIDE ouders de situatie bekijken en mogelijk ook familie bevragen.

x.shot
Topic Starter

#3 , 23 okt 2014 09:23

Dank je Franciscus.
Je kent waarschijnlijk mijn geval. Mijn kinderen zijn dus terug in België en verblijven bij de moeder in een studio.
Binnenkort komt de zaak voor ivm omgangsregeling. Bi-locatie zal niet mogelijk zijn gezien de afstand (200 km), de kinderen willen bij de moeder blijven (16 jaar), maar echt gezond zal de situatie niet zijn om met 2 “volwassen” mensen in een studio te wonen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”