Vijf jaar geleden ben ik gescheiden met onderlinge toestemming en via registratie bij notaris mocht ik 5 jaar gebruik maken van het gezamenlijk huis. Nu na vijf jaar eist mijn ex haar deel op. Ik ben intussen invalide (amputatie R-been) en zou er graag willen blijven wonen. Ik maak gebruik van een prothese en rolstoel voor korte en middellange verplaatsingen en er zijn een paar aanpassingen aan het huis gebeurt. Door vervroegd te moeten stoppen met werken is mijn maandelijkse tegemoetkoming beperkt zodat het quasi onmogelijk is om een lening af te sluiten zodat ik mijn ex kan uitkopen. 700 euro afbetalen op maandbasis is geen optie, aangezien ik amper 1000 euro per maand ontvang, complementerend met het houden van wat vee.
Welke mogelijkheden kan ik hier aangrijpen? Kan men mij als invalide zomaar uit het huis zetten? kan een voorstel van levenslang gebruik mits een financiële tegemoetkoming... of zijn er andere voorstellen die mijn huidige levenssituatie zouden kunnen in stand houden zonder uitzet of financiële pluiming. Alvast bedankt