Deurwaarder Alimentatie

Atos
Topic Starter

Deurwaarder Alimentatie

#1 , 10 mar 2015 22:14

Ik zit in een zeer lelijke vechtscheiding.
Ivm met hoederrecht van mijn dochtertje.
In April was er een uitspraak van jeugdrechtbank dat ik 10 dagen per maand mijn dochtertje mocht bij mij hebben. Ik moet 200 euro alimentatie betalen, moet instaan voor het ophalen en brengen.
De 200 euro is all in (incl. de kosten die ik maak voor vervoer ed)
Ik ben in beroep gegaan omdat mijn ex regelmatig kind niet wil meegeven, alle informatie achtergehouden heeft van onthaalmoeder enz... (kind was toen 2 jaar oud)
Ook in beroep wegens de alimentatie, daar deze te hoog is, nl 200 eu en zelf nog alle kosten moeten dragen (kreeg ook nooit iets mee van kleding enz, heb 1 jaar braaf elke maand betaald maar diende alles zelf te kopen en vervoer volledig voor mijn rekening.

Doordat ik niet akkoord ging met de regeling (wil kind minstens week/week, doordat de moeder het kind voor een groot stuk verwaarloost) en ik heb geen alimentatie betaald.
Hof van beroep word steeds uitgestelt, was ondertussen kamer van bemiddeling enz.. Beroep komt voor op 22 juni 2015

Ik kreeg vandaag een brief van de deurwaarder dat ik binnen 24 uur moet betalen.
Zijnde achterstallige alimentatie (waar men geen rekening houdt dat het all in is, ttz dat mijn ex ook een deel van de kosten vervoer zou moeten bijdragen en kleding meegeven, enz...)
Ook is er 1500 euro dwangsommen bijgerekend (ik had 1x mijn dochtertje bij mij gehouden omdat mijn ex dreigde naar het buitenland te vertrekken, dit kwam voor de rechtbank, ik kreeg 5 dagen uitstel omdat ik veranderd was van advocaat. Ik kreeg dus 5 dagen maar na de zitting werd er nog veranderd en kreeg ik via deurwaarder de dag erop dwangbevel dat ik het kind direct diende af te geven, dit had ik niet gezien daar ik wegens het weekeinde naar de Ardennen was) De dwangsom werd niet aanvaard door de rechter.

Nu in het schrijven van de deurwaarder rekenen ze toch dwangsom erbij en heb ik 24 uur de tijd om te betalen.

Is het mogelijk dat deze uitvoering uitgesteld kan worden wegens het hof van beroep dat nog hangende is? Tenslotte ga ik in beroep omdat ik niet akkoord ben met de regeling.
Ook heb ik een berekening gemaakt via methode Renard en volgens deze berekening zou ik 60 euro per maand moeten krijgen van mijn ex!! Dit is een groot verschil tussen 60 euro moeten krijgen en ik 200 euro moeten betalen (+ alle kosten te dragen)
Ik heb geen interesse in het krijgen van de 60 euro, mij gaat het erom dat ik financieel gekraakt wordt (in een periode van minder dan 2 jaar heb ik reeds 17.000 euro kosten gehad aan advocaat, rechtbank, alimentatie, kleding kopen enz...

Kan de deurwaarder uitvoeren of kan er uitstel komen tot uitspraak van Hof van beroep? (komt er nog bij dat mijn ex verschillende keren ons dochtertje weigerde om mee te geven, maw dat zij zich niet aan het vonnis gehouden heeft)

Graag advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2015 22:17

Hoederrecht bestaat al sedert 2007/06 niet meer .
Omgangsrecht is nu standaard en gezagsco-ouderschap hebt u zo wie zo enkel verbijfsouderschap kan verschillen maar hier ook in princiepe 50/50.
http://www.jeugdrecht.be/?action=artike ... rtikel=202" onclick="window.open(this.href);return false;

In April van welk jaar was die uitspraak van jeugdrechtbank?

De 200 euro is all in (incl. de kosten die ik maak voor vervoer ed)
Ik ben in beroep gegaan omdat mijn ex regelmatig kind niet wil meegeven
Daarvoor kan u ook aangifte doen bij politie wegens het niet opvolgen van het vonnis wat een strafbaar feit is.

Alle informatie achtergehouden heeft van onthaalmoeder enz... (kind was toen 2 jaar oud)...
moest het kind tijdens uw periode naar de onthaalouder en betaalde u daar mee voor?

Ook in beroep wegens de alimentatie, daar deze te hoog is, nl 200 eu en zelf nog alle kosten moeten dragen (kreeg ook nooit iets mee van kleding enz, heb 1 jaar braaf elke maand betaald maar diende alles zelf te kopen en vervoer volledig voor mijn rekening.

U moet geen kledij meekrijgen daar moet u zelf voor zorgen of het vonnis moet het anders voorzien.
'doordat de moeder het kind voor een groot stuk verwaarloost
dat zal u dan moeten bewijzen met vb een sociaal onderzoek zowel bij u als bij haar.
en ik heb geen alimentatie betaald. ..
Dat is iets wat u zeker niet mag doen want dat is ook strafbaar en kan u zeer zwaar aangerekend worden dus betalen en achterstand ook. Deze zaak komt voor de strafrechtbank indien ex hiervoor aangifte heeft gedaan.
Hof van beroep word steeds uitgesteld, was ondertussen kamer van bemiddeling enz.. Beroep komt voor op 22 juni 2015
zaak komt nu burgerlijk voor de familierechtbank.

Ik kreeg vandaag een brief van de deurwaarder dat ik binnen 24 uur moet betalen.

"Zijnde achterstallige alimentatie (waar men geen rekening houdt dat het all in is, ttz dat mijn ex ook een deel van de kosten vervoer zou moeten bijdragen en kleding meegeven, enz...)" staat er ergens in het vonnis dat uw ex mee moet betalen voor vervoer en dat zij kledij moet leveren

Ook is er 1500 euro dwangsommen bij gerekend (ik had 1x mijn dochtertje bij mij gehouden omdat mijn ex dreigde naar het buitenland te vertrekken, dit kwam voor de rechtbank, ik kreeg 5 dagen uitstel omdat ik veranderd was van advocaat. Ik kreeg dus 5 dagen maar na de zitting werd er nog veranderd en kreeg ik via deurwaarder de dag erop dwangbevel dat ik het kind direct diende af te geven, dit had ik niet gezien daar ik wegens het weekeinde naar de Ardennen was) De dwangsom werd niet aanvaard door de rechter.
Is hier een vonnis van dat RB niet akkoord ging met dwangsom?

Nu in het schrijven van de deurwaarder rekenen ze toch dwangsom erbij en heb ik 24 uur de tijd om te betalen.
Waar is dochter nu al afgegeven - wat zegt uw advocaat?
Is het mogelijk dat deze uitvoering uitgesteld kan worden wegens het hof van beroep dat nog hangende is? Tenslotte ga ik in beroep omdat ik niet akkoord ben met de regeling.
Ook heb ik een berekening gemaakt via methode Renard en volgens deze berekening zou ik 60 euro per maand moeten krijgen van mijn ex!! Dit is een groot verschil tussen 60 euro moeten krijgen en ik 200 euro moeten betalen (+ alle kosten te dragen)
Ik heb geen interesse in het krijgen van de 60 euro, mij gaat het erom dat ik financieel gekraakt wordt (in een periode van minder dan 2 jaar heb ik reeds 17.000 euro kosten gehad aan advocaat, rechtbank, alimentatie, kleding kopen enz...

Kan de deurwaarder uitvoeren of kan er uitstel komen tot uitspraak van Hof van beroep? (komt er nog bij dat mijn ex verschillende keren ons dochtertje weigerde om mee te geven, maw dat zij zich niet aan het vonnis gehouden heeft)
Heeft die (gerechts)deurwaarder een uitvoerbaar vonnis? Gezien u een advocaat hebt heeft die de documenten gezien hoop ik.

Atos
Topic Starter

#3 , 15 aug 2015 22:56

Fransiscus, sorry voor late respons.
Ik probeer sinds aanvang minstens 50/50 te krijgen, wat totaal niet lukt, er is geen enkele reden waarom niet. Blijkbaar als man heb je gewoon geen recht en hangt het af van de goodwill van de rechter. Deze argumenteert dat "best voor het kind is" dat het bij de mama is.

Ondertussen vele rechtbanken later heb ik dit nog niet kunnen bedingen, laatste rechtbank was eind juni (beroep tegen uitspraakt jeugdrechtbank)
Rechter vind dat alles moet blijven zoals het is.

Ik heb bijlagen toegevoegd (advocate) aan conclusies welke goed aantonen dat moeder kind steeds in opvang steekt, regelmatig kind niet meegaf enz...
Rechter blijkt niet de minste moeite gedaan te hebben om dit in te kijken.

Er werd sociaal onderzoek aangevraagd (was reeds sociaal onderzoek 2 jaar terug) Rechter vond sociaal onderzoek niet nodig.

Als kind bij mij is heb ik NOOIT bij onthaalmoeder gebracht, altijd was ze bij mij. Ik ben zelfstandige en kan steeds voor haar zorgen. (niet haar voor een video zetten ganse dag maar ik kan actief met bezig zijn)
De moeder trekt ocmw en is ganse dag thuis en dropt toch kind bij onthaalmoeder.

Ondertussen is mijn dochter 3.5 jaar en gaat ze naar school, moeder die ganse dagen thuis is (staat ingeschreven als dakloze met permanente woning) laat kind in opvang op school , zelfs op woensdag is ze te lui om het kind op te halen, ze laat kind tot 18 u in opvang.

Wat alimentatie betreft, ik weet dat het verplicht is maar ik wil niet meer meewerken aan de corrupte gang van zaken.
Ik deed NIETS verkeerd, vind ook niet dat ik maandelijks een boete (alimentatie) zou moeten betalen . In de 2de plaatst heb ik nu mijn dochtertje 10 dagen per maand en vind 200 euro VEEL te VEEL ! ook dat ik nog moet opdraaien voor de kosten van halen en brengen.
En ex mag integraal ook het kindergeld hebben.
Ik heb NIETS van zeggenschap en moet dansen naar de pijpen van mijn ex, die knettergek is.

Ik ben slachtoffer van leugens en misleiding van rechtbank, haar advocate heeft een strategie gebruikt dat mijn ex moeten vluchten is doordat ik haar regelmatig hardhandig aanpak enz... Ik kan tegendeel bewijzen, dat ik haar buitengooide, heb tientallen sms'en dat ze mijn daarvoor verwijt, ik heb mails dat ik hulp vroeg voordat ik haar buiten gooide omdat het onmogelijk was om nog met dat mens onder 1 dak te wonen.
Rechter heeft daar allemaal geen rekening mee gehouden. (zeer oneerlijk, naar mijn inziens corrupte boel)

Mijn dossier kan iedereen zwart op wit zien wat er gaande is, feit dat rechter daar totaal geen rekening mee houdt kan volgens mij niet anders zijn dan corruptie, ik kan mij geen andere reden voorstellen. Dat hij een sociaal onderzoek niet nodig vind is ook omdat ik zeker weet dat een nieuw sociaal onderzoek veel aan het licht kan brengen. Ik stel mij ZEER de vraag hoe neutraal de rechter is?????

Ik heb mijn dochter bij mij gehouden omdat ze sinds weken ziek was, mijn ex vertikte haar te verzorgen, ik ging met mijn dochter bij de dokter (luchtwegeninfectie, keelonsteking, oogontsteking, oorontsteking en etterende keel, ze was toen 10 maand oud)
Tegenpartij ging naar de onderzoeksrechter en ik diende voor kortgeding te komen (of snelrecht weet niet goed de term meer) Ik ging zonder advocaat omdat ik veranderde van advocaat en de nieuwe advocate had nog niet kunnen inkijken (was in 3 dagen)
Ik vroeg uitstel, ik kreeg 5 dagen uitstel, (tegenpartij had 500 euro per dag dwangsom gevraagd)
Ik kreeg dus uitstel en kwam 5 dagen later met mijn advocate op de rechtbank, heb het kind moeten afgeven en werd niet veroordeeld tot betalen van de dwangsom (had uitstel van rechtbank)
Later stuurde de advocate een deurwaarder die de 500 euro per dag ook kwam opeisen (werd niet voor veroordeeld)

Ik liet inderdaad uitvoering van deurwaarder aan advocaat zien, wat ik te horen krijg is dat ik de alimentatie moet betalen.
Blijkbaar is dit het enige wat telt!! als ik ten onrechte mijn kind niet zie, dat ik ten onrecht moet procederen, dat mijn ex te pas en te onpas kind niet meegeeft, dat ik totaal geen zeggenschap heb, enz... dat blijkt allemaal geen rol te spelen
Maar het betalen van alimentatie is blijkbaar het eind van de wereld.

Trouwens de alimentatie gebruikt mijn ex om de kosten van deurwaarder te betalen als ze deze inschakelen, om naar de onderzoeksrechter te stappen en om te procederen. Maw betaal ik mijn eigen ondergang.
Ik moet al procederen tegen iemand die een gratis advocate heeft en betaal haar, zo ze het geld kan gebruiken om mij nog meer te nekken!!

Ik weet dat ik de regels zou moeten volgen maar vertik dit, als we met zijn allen het corrupte systeem blijven voeden dan blijft deze situatie ook schrijnend, er zijn reeds veel gezinsdrama's geweest hierdoor, veel mannen zijn financieel totaal aan de grond geraakt en toch blijft dit onrechtvaardig systeem verder gaan.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”