Ik zit in een zeer lelijke vechtscheiding.
Ivm met hoederrecht van mijn dochtertje.
In April was er een uitspraak van jeugdrechtbank dat ik 10 dagen per maand mijn dochtertje mocht bij mij hebben. Ik moet 200 euro alimentatie betalen, moet instaan voor het ophalen en brengen.
De 200 euro is all in (incl. de kosten die ik maak voor vervoer ed)
Ik ben in beroep gegaan omdat mijn ex regelmatig kind niet wil meegeven, alle informatie achtergehouden heeft van onthaalmoeder enz... (kind was toen 2 jaar oud)
Ook in beroep wegens de alimentatie, daar deze te hoog is, nl 200 eu en zelf nog alle kosten moeten dragen (kreeg ook nooit iets mee van kleding enz, heb 1 jaar braaf elke maand betaald maar diende alles zelf te kopen en vervoer volledig voor mijn rekening.
Doordat ik niet akkoord ging met de regeling (wil kind minstens week/week, doordat de moeder het kind voor een groot stuk verwaarloost) en ik heb geen alimentatie betaald.
Hof van beroep word steeds uitgestelt, was ondertussen kamer van bemiddeling enz.. Beroep komt voor op 22 juni 2015
Ik kreeg vandaag een brief van de deurwaarder dat ik binnen 24 uur moet betalen.
Zijnde achterstallige alimentatie (waar men geen rekening houdt dat het all in is, ttz dat mijn ex ook een deel van de kosten vervoer zou moeten bijdragen en kleding meegeven, enz...)
Ook is er 1500 euro dwangsommen bijgerekend (ik had 1x mijn dochtertje bij mij gehouden omdat mijn ex dreigde naar het buitenland te vertrekken, dit kwam voor de rechtbank, ik kreeg 5 dagen uitstel omdat ik veranderd was van advocaat. Ik kreeg dus 5 dagen maar na de zitting werd er nog veranderd en kreeg ik via deurwaarder de dag erop dwangbevel dat ik het kind direct diende af te geven, dit had ik niet gezien daar ik wegens het weekeinde naar de Ardennen was) De dwangsom werd niet aanvaard door de rechter.
Nu in het schrijven van de deurwaarder rekenen ze toch dwangsom erbij en heb ik 24 uur de tijd om te betalen.
Is het mogelijk dat deze uitvoering uitgesteld kan worden wegens het hof van beroep dat nog hangende is? Tenslotte ga ik in beroep omdat ik niet akkoord ben met de regeling.
Ook heb ik een berekening gemaakt via methode Renard en volgens deze berekening zou ik 60 euro per maand moeten krijgen van mijn ex!! Dit is een groot verschil tussen 60 euro moeten krijgen en ik 200 euro moeten betalen (+ alle kosten te dragen)
Ik heb geen interesse in het krijgen van de 60 euro, mij gaat het erom dat ik financieel gekraakt wordt (in een periode van minder dan 2 jaar heb ik reeds 17.000 euro kosten gehad aan advocaat, rechtbank, alimentatie, kleding kopen enz...
Kan de deurwaarder uitvoeren of kan er uitstel komen tot uitspraak van Hof van beroep? (komt er nog bij dat mijn ex verschillende keren ons dochtertje weigerde om mee te geven, maw dat zij zich niet aan het vonnis gehouden heeft)
Graag advies