Wijziging omgangsregel

Cdp
Topic Starter

Wijziging omgangsregel

#1 , 11 mar 2015 14:47

Beste,

Onze omgangsregel was week-week, vonnis uitgesproken vorig jaar. Nu wil mijn zoon van bijna 10 jaar geen week-week regeling meer. Hij wil maar om de 14d een weekend naar zijn vader, de reden waarom ga ik hier niet neerschrijven. Ik heb dit besproken met mijn ex, en hij gaat akkoord. Nu was het zo de week-week regeling liep een heel jaar door. In de grote vakantie was mijn zoon 3 weken bij mij en ging hij naar zijn vader in het bouwverlof ook 3 weken. Die regeling wil mijn zoon ook niet meer 3 weken is veel te lang bij zijn vader.

Nu wil ik graag eens weten hoe de vakantieregelingen (krokus, paas, zomer, herfst en kerst vakantie) zijn bij jullie.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grts
Cdp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
edm

#2 , 11 mar 2015 14:53

Wij regelen alles in onderling overleg, varieërt elk jaar.

VDG2

#3 , 11 mar 2015 17:28

Vakanties van een week loopt de gewone week-week regeling door.
Vakanties van twee weken: pare jaren 1e week bij ons, onpare jaren de 1e week bij de andere ouder.
Zomervakantoe: pare jaren 1e twee weken van de maand bij ons en laatste twee weken bij de andere ouder, onpare jaren de 1e twee weken bij de andere ouder en laatste twee weken bij ons. (Concreet is dit van de 1e tot de 15de, wissel is op de 16e dag, maar in onderling overleg wordt er soms afgeweken om de wissel wat vroeger of later te laten doorgaan.)

Reclame

duma

#4 , 12 mar 2015 09:20

Vakanties van een week lopen door bij ons, met uitzondering van de kerstvakantie, daar wordt jaarlijks gewisseld zodat de kinderen het ene jaar Kerst doorbrengen bij papa en Nieuwjaar bij mama en het andere jaar andersom. Anders heb je daar steeds hetzelfde, wat voor niemand leuk is.
Grote vakantie: wijzigt ieder jaar wie begint en afwisselend twee weken bij elke ouder, met zelfde wisseldagen als tijdens het jaar (dus niet van de 1e tot 15e, maar van vrijdag tot vrijdag). Een week die reeds begonnen is, wordt verondersteld een volledige week te zijn, om te vermijden dat de kinderen 3 weken bij 1 ouder zouden zijn. Ze zijn hier nog klein. Als er dan rare regelingen uitkomen, bespreken we dat reeds maanden op voorhand. Nooit problemen.

Op termijn: zal de grote vakantie 3 weken/3 weken worden. Zowel wij als de mama reizen als eens graag (ver) en dat is niet te doen als je maar twee weken hebt.

Sowieso: Als het echt niet lukt om een vakantie geregeld te krijgen in 'jouw' tijd, kan er hier altijd een dagje extra ofzo gevraagd worden. Daar doet niemand moeilijk over als het op tijd gebeurt.

Terug naar “Echtscheiding”