Belastingboete van ex echtgenoot toch mee betalen?

D'ke
Topic Starter

Belastingboete van ex echtgenoot toch mee betalen?

#1 , 28 apr 2015 16:49

In mei 2013 ben ik feitelijk gescheiden. De aangifte die dat jaar moest gebeuren heeft mijn ex zelf gedaan.
In mei 2014 ontving ik de aanslag, heb dan splitsing gevraagd én gekregen. Enkele weken later volgde er een boete voor het niet aangeven van bepaalde inkomsten door : mijn ex.
Na contact met de taxatiedienst heb ik verkregen dat deze uitsluitene ten laste van m'n ex kwam.

Vanmorgen heb ik dan mijn aanslag voor 2013 ontvangen en wéér een gezamenlijke aanslag (onze officiële scheiding was pas rond in oktober 2014).
Opnieuw splitsing aangevraagd en toen ik die opsplitising terug kreeg zag ik dat de boete (1.800 €) van vorige jaar nu in deze aanslag zit verwerkt en dat ze mij daar de helft van aansmeren.

1. Ik heb de aangifte waar de boete op gekomen is niet gedaan.
2. Vorig jaar werd ik daarvan ontheven.
3. Kan ik hiertegen bezwaar indienen?

Want dit is wel een heel gevaarlijk wapen waarmee je een ex de nek kan omwringen, gewoon wat inkomsten niet aangeven en je ex hangt mee.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding