Advies over onderhoudsgeld in EOT met woning onverdeeld

Advieszoeker
Topic Starter

Advies over onderhoudsgeld in EOT met woning onverdeeld

#1 , 30 apr 2015 15:19

Beste adviseurs

Mijn vrouw heeft bekend dat ze een minnaar heeft en dat ze wil scheiden. We zijn ondertussen in bemiddeling omdat ik voor mijn kinderen wil blijven zorgen. Mijn kinderen zijn 21 en 22 jaar en studeren nog. We hebben 2 eigendommen. De eerste is de familiewoning en de tweede woning wordt betrokken door mijn dochter (gratis). Mijn vrouw heeft het plan om in de familiewoning in te trekken met de 2 studerende kinderen. Ik ben bereid om die woning in onverdeeldheid te plaatsen voor 3 jaar met compensaties. De andere woning zou dan verkocht worden.
Nu heb ik al een beetje zitten spelen met de onderhoudsgeldsimulator van Parteo. En ik heb gemerkt dat wanneer de kinderen dan 100 % bij mijn vrouw zouden inwonen, het door mij te betalen onderhoudsgeld dubbel zo groot is als wanneer de kinderen op kot zouden gaan. De andere optie is dat ik de kleinere woning in onverdeeldheid hou en de kinderen daar laat intrekken als kot (12 maand per jaar zonder dat ze naar een van hun ouders gaan). De gezinswoning moet dan verkocht worden. Ik kan natuurlijk ook alles meteen verkopen.
Ik heb geen idee wat de beste optie is, en wat de impact ervan zou zijn op het door mij te betalen onderhoudsgeld. Want daar gaat het momenteel over.
Hebben jullie meer informatie nodig, dan geef ik die graag.

Alvast bedankt voor het lezen

Dirk

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding