Hallo,
Ik ga binnenkort scheiden. We zijn getrouwd met scheiding van goederen.
Het huis staat op naam van mijn partner, omdat de grond van haar is (schenking van haar pa). Ik heb echter steeds de lening mee betaald. Ook heb ik tijdens de bouw van het huis de elektriciteit zelf gedaan (met hulp van mijn schoonbroer). Ik heb ook meegeholpen met de funderingen, het ondergronds metselwerk, pleisterwerken, gebinte,... Ook de isolatie van het dak, de aanleg van de tuin en de bouw van het tuinhuis en het kippenhok (5x2m) hek ik zelf gedaan. Ik heb ook geholpen met het terras enz, enz... Ik heb altijd mijn volledig loon op de gezamenlijke rekening gestort.
Haar pa betaalde wekelijks de boodschappen, en hft oa de ivf behandeling betaald voor onze kinderen.
Nu we gaan scheidden, wil mijn partner me maar voor een deel van de helft van de lening vergoedden, omdat haar pa altijd de boodschappen betaald heeft. Ook betaalde hij vroeger de huur van ons vorig huisje. Daardoor konden we veel sparen. Maar al hetgene ik gespaard heb daardoor zit in dat huis. Eerlijkheidshalve dacht ik dat het huis op ons beidden stond (dom van mij...). Het huis is sindsdien ook verdubbeld in waarde.
Al het werk dat ik gedaan heb aan dat huis wil ze niet vergoedden omdat ik dat uit liefde deed.
Wat kan ik doen? Ik zou graag de helft terugkrijgen van de lening.