Ik ben enkele jaren geleden 4/5 gaan werken om meer voor de kinderen te zorgen. Ik heb steeds een lager loon gehad dan mijn man, ook al zou ik voltijds gewerkt hebben. Hij werkt voltijds, heeft een kaderfunctie en heeft een zelfstandig bijberoep.
Nu gaan we uit elkaar en gaan onze kinderen week om week bij hem of bij mij zijn. Wel gaan ze tijdens zijn week elke dag na school bij mij zijn tot hij ze kan afhalen (na 18u), elke woensdagnamiddag en tijdens de vakanties overdag (behalve als hij zelf vakantie heeft). Ik voer ze ook steeds naar hun buitenschoolse hobby's. Dit is op mijn vraag omdat ik wil dat er goed naar hen gekeken wordt en ze niet altijd van de ene opvang naar de andere vliegen.
We gingen onlangs voor de eerste keer naar een bemiddelaar die liet uitschijnen dat er qua bijdrage niet veel verschil zou zijn aangezien de kinderen ongeveer elk de helft bij de ouders verblijven. Ik vraag me af of dit klopt? Ze gaan meer bij mij zijn, wat voor mijn perfect is, zelfs al word ik er niet voor vergoed.
Maar mijn man verdient ook veel meer dan ik, jaarlijks kan dit zo'n 6000-10000 euro schelen (ik weet het niet precies).
Mijn man zei me ook dat die bijdrage zou berekend worden op basis van mijn voltijds loon, niet op wat ik deeltijds krijg, omdat ik er zelf voor kies. Klopt dit? Als het op geld aankomt, wordt hij steeds nijdig als het ernaar uitziet dat hij meer zou moeten betalen dan ik of mij zou moeten vergoeden, wat ik jammer vind. Ik vraag geen geld voor mezelf, maar wel een eerlijke bijdrage voor de kinderen. Ik wil kunnen rondkomen, ook als ze veel bij mij zijn.
Kunt u me hierin raad geven?
Bedankt