Ibo contract en onderhoudsgeld

Loekie43
Topic Starter

Ibo contract en onderhoudsgeld

#1 , 16 nov 2015 22:25

19 jarige stiefzoon is aan het werk met Ibo- contract sedert 2/11/2015. 3 dagen verlof dus geen loon. Nu eist moeder verder alimentatie. Ze zegt dat hij 400 euro per maand krijgt voor voltijds werken. Ik weet dat Ibo een bijna volwaardig loon (loon + activeringspremie ea) ontvangen maar zij ontkent. Hij krijgt geen kinderbijslag meer. Ze dreigt naar advocaat te stappen. Ik ben dit zo beu! Kan dit? Weet iemand hier meer over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 16 nov 2015 22:47

Je moet je daar geen zorgen over maken. Een IBO-contract is een echt arbeidscontract met daarbij inbegrepen een opleiding op de werkvloer. dit is géén onderwijs, De werknemer gaat gewoon werken en leert op de werkvloer nieuwe vaardigheden aan. het is de werkgever die een IBO-contract aanbiedt en de VDAb spoort de werklozen (niet aan een job geraken) aan om op zo'n project in te stappen. Ik vermoed dat de moeder druk probeert uit te oefenen met een dreigement. Vertel haar rustig dat ze zich gerust mag gaan informeren bij een juridisch raadsman. Maar dat ze hem dan best ook de volledige informatie geeft en het arbeidscontract laat zien.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”