Ex stookt mijn kinderen tegen mij op met leugens

Marco333
Topic Starter

Ex stookt mijn kinderen tegen mij op met leugens

#1 , 22 nov 2015 20:59

Hallo,
Ik ben 8 jaar gescheiden en heb mijn kinderen om de 14 dagen een weekend en 50% in de vakanties.
Al een geruime tijd hebben wij problemen met mijn oudste zoon (16 jaar) , we doen alles voor de jongens maar het is nooit genoeg. Twee jaar geleden begon mijn zoon plots dingen te vertellen, hij vertelde mijn vriendin dat zijn mama soms sexfeestjes geeft en op haar pc zit ze op datingsites
samen met haar nieuwe vriend. Mijn zoon was toen 14 jaar en voor een kind is dat een shock als je zo iets van je moeder ontdekt. Ik heb haar enkel op de feiten gewezen maar er geen zaak van gemaakt.

Nu 2 jaar later doet mijn zoon weer raar en ik heb besloten om samen met hem in therapie te gaan om het probleem op te lossen, tijdens deze therapie ben ik er ook achter gekomen dat de mama de kinderen opstookt tegen mij. Voor de komende grote vakantie heb ik gevraagd of mijn jongste zoon 14 dagen extra mag komen zodat hij mee kan op vakantie, mijn oudste zoon heeft daar geen zin in en ik geef hem de mogelijkheid van keuze.
Omdat ik de oudste geen 14 dagen bij zijn oma wil achterlaten vraag ik mijn ex om de jongste 14 dagen extra te krijgen maar weigert dat zonder een reden te geven. Ik had aan mijn jongste zoon gevraagd of hij mee wou en hij wou dit dolgraag, 14 dagen later had hij plots veel minder zin ....... Wij merken dit meer en meer dat de mama die kinderen zit te beinvloeden, kan ik daar iets aan doen ?

Men zegt dat ik naar het vredegerecht moet gaan, maar ik vraag mijn kinderen extra dus ik weet niet wat mogelijk is.
Ze beschuldigd mij ook van dingen die gewoon niet waar zijn, waar ze geen zinnige uitleg kan aan geven of als ik vraag voor meer uitleg ontloopt ze mij, maar mijn kinderen horen die beschuldigingen wel of kunnen die op Facebook lezen, wat ook een negatieve invloed heeft op mijn kinderen, kan ik daar iets aan doen?

Alvast bedankt,
Marco

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024

#2 , 22 nov 2015 21:23

Als er onwaarheden of beledigingen op facebook gezet worden, screenshots nemen en bewaren.
Is dat geen laster en eerroof ?

duma

#3 , 23 nov 2015 10:44

U vraagt uw kinderen extra, wat dus enkel kan als uw ex hier mee akkoord gaat.
Het is haar goed recht om dit niet te willen.

Het vredegerecht zal u ook geen oplossing bieden, gezien dit nu onder de familierechtbank valt.
Maar ook daar geef ik u weinig kans, gezien u de kinderen de helft van de tijd hebt in de vakanties en u dus perfect uw vakantie zo kan plannen dat de kinderen mee kunnen, zonder dat ze daardoor minder bij hun moeder zouden zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”