Beste,
Mijn ex en ik zijn ondertussen 1,5 jaar uit elkaar. We hebben samen een dochtertje.
Mijn ex en ik woonden samen 9 jaar in NL en zij is Belgische.
Ten tijde van uit elkaar gaan was mijn dochtertje 5 en ontstond de discussie met moeder die terug wilde naar Belgie samen met onze dochter.
Gezien het feit dat ze geen werk, woning had, wilde ik dit in eerste instantie helemaal niet, maar na gesprekken met mediator en kinderpsycholoog heb ik toen de keuze gemaakt om mijn dochter mee te laten verhuizen naar België. (zo'n 60km van mij vandaan).
De keuze was berust op het niet willen van een vechtscheiding en het volgens de psycholoog beter zijn voor t kind om bij haar moeder te zijn.
Het eerste half jaar is mijn dochtertje nog bij mij blijven wonen, ivm school en daarna is ze verhuisd waar mijn ex en dochtertje eerst bij haar Belgische oma en opa hebben ingewoond, vervolgens in een eigen appartement, en nu, na 4 maanden relatie wil mijn ex intrekken bij haar nieuwe vriend, wat weer een verandering is.
Ondertussen is mijn dochter nu een jaar bij mij uit huis, en heb ik steeds meer spijt van de beslissing dat ik haar heb laten gaan. Mijn ex wilde bij mij weg, die wilde terug naar BE, en als ik Co ouderschap wenste (50/50) dan moest ik maar naar België of naar de grens verhuizen.
Omgangsregeling nu is dat ik ze 2 weekenden heb, en dan 1 weekend niet. Toch wordt het gemis bij mij erger met de dag. Ik heb het erg moeilijk, en besef nu welke keuze ik toen heb gemaakt door mondeling toestemming te verlenen.
Ik kan ook niet zomaar even haar van school halen, of eventjes iets 's avonds met haar doen. De afstand is een veel groter probleem dan ik eigenlijk van tevoren kon indenken.
De vraag:
Is iemand bekend met het terugdraaien van zo'n regeling als er nog geen ouderschapsplan / omgangsregeling is getekend?
Ik heb mijn dochter erkend en heb ook voogdijschap (ouderlijk gezag).
Er is nog niets getekend of bekrachtigd door de rechtbank over haar verblijf. Wel is mijn odchter hier uitgeschreven en in België ingeschreven.
De 3e verhuizing op een rij + het gevoel hebben dat ik geen inbreng heb / betrokken wordt bij de opvoeding, en het enorme missen, zijn voor mij reden om dit terug te willen draaien.
Qua opvang / zorg / school / sociaal leven is hier alles gewoon in orde. Mijn dochter is hier ook super graag dus ik weet dat het ook hier voor haar heel goed zal zijn, met de nodige rust en stabiliteit.
Zou een rechter dit vanuit de huidige situatie bekijken (dat ze nu al in België woont, of zal hij kijken naar de situatie bij het uit elkaar gaan, en moeder die zo ver weg is gegaan).